-
شماره ركورد
334
-
پديد آورنده
لاري، نرجس
-
عنوان مقاله
ادراك معلمان از عوامل مؤثر بر ارتباط معلم دانش آموز: تحليل پديدارشناسي
-
مشخصات ظاهري
28ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
ارتباط معلم-دانش آموز، صرفاً كنش و واكنش ساده اي از جانب دو سوي اين رابطه نيست، بلكه
تبادل كاملي است كه در بستري از عوامل مؤثر بر آن شكل م يگيرد. اين مطالعه با هدف درك
عوامل مؤثر بر اين رابطه از ديدگاه معلمان انجام شده و در چارچوب روش تحقيق كيفي و طرح
پديدارشناسي به توصيف عميق اين عوامل پرداخته است. شركت كنندگان در اين پژوهش 19 معلم
دورة ابتدايي ) 12 زن، 7 مرد( از دبستا نهاي دولتي شهر شيراز بودند كه به شيوة هدفمند انتخاب
شدند و در مصاحب ههاي نيمه ساختاريافته شركت كردند. بر مبناي يافته هاي اين مطالعه، ديدگاه
معلم دربارة رفتارهاي كلاسي و خصوصيات دانش آموز، كه در ارتباط با او مؤثر است، مسيرهاي
كلاسي كه براي ارتباط با دانش آموز قابل بهره بردار ياند، عوامل بيرون از دايرة رابطة معلم و
دانش آموز، كه بر ارتباط آ نها با يكديگر اثر مي گذارد، و ويژگ يهاي خلقي، باورها و انگيزش معلم
كه در ارتباط او با دانش آموز مؤثرند، به دست آمد. اين مؤلف هها، دريافت ابعاد جامعي از ديدگاه
معلم را پيرامون دغدغة پژوهش ممكن ساخت. نتايج اين مطالعه، تبيي نكنندة بسترهاي ممكن
براي مداخلة مثبت در رابطة معلم-دان شآموز است.
-
توصيفگر فارسي
ارتباط معلم-دانش آموز , پديدارشناسي , ادراك معلم
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1398
-
دوره
18
-
شماره سريال
70
-
صفحه
53-80
-
ماه
تابستان
-
لينک به اين مدرک :