-
شماره ركورد
341
-
پديد آورنده
طغرايي، محمد تقي
-
عنوان مقاله
طراحي الگوي آموزش كارآفرينانه در مدارس
-
مشخصات ظاهري
24ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
امروزه تقريباً در تمام كشورهاي توسع هيافته و درحا لتوسعه در همة پاي ههاي تحصيلي، آموزش و
ترويج كارآفريني جايگاه ويژ هاي دارد، ب هطور يكه نوآوري در ابعاد گوناگون نظام آموزشي زمين هساز تربيت
و پرورش نسلي خلاق و چندبعدي است. هدف اصلي پژوهش حاضر «طراحي الگوي آموزش كارآفرينانه
در مدارس » است. ب همنظور دستيابي به اين منظور، روش پژوهش ازنظر هدف كاربردي با استفاده از نظريه
برخاسته از داد هها است. جامعة آماري، شامل مسئولان و متخصصان حوزة آموز شوپرورش، متخصصان
حوزة مديريت و برنام هريزي آموزشي، روا نشناسي، جامع هشناسي و همچنين صاح بنظران حوزة آموزش
كارآفريني است كه با بهر هگيري از الگوي نمون هگيري نظري و با انجام 30 مصاحبة عميق، يافت ههاي
پژوهش به اشباع نظري رسيد. نتايج پژوهش نشان م يدهد، «آموزش مبتني بر خلق ارزش » مقولة محوري
آموزش كارآفرينانه است كه متأثر از عوامل سب بساز نگرش كارآفرينانة معلم، مسئولان و تصمي مگيران
در حوزة آموزش مدرسه و والدين است. مه مترين عوامل زمين هاي، جو كارآفرينانه، طراحي محيط
باز يگونه، طراحي فضاهاي جذاب در مدرسه به همراه شرايط محيطي لازم همچون هوشياري كارآفرينانه،
برنام هريزي آموزشي و آگاهي كارآفرينانه است. اين عوامل به اجرا و اتخاذ راهبردها و اقدامات لازم، براي
آموزش همراه با انجام يادگيري كارآفرينانه، تكاليف كارآفرينانه، تي مهاي كارآفرينانه، شوق كارآفرينانه،
تعامل مدرسه با دنياي واقعي، ارزشيابي انعطا فپذير و چندجانبه و تأكيد بر شناخت و فراشناخت كمك
م يكند. درنهايت «خلق ارزش جديد، تربيت دان شآموز خلاق، نوآور و چندبعدي و دان شآموز توانمند-
بامهارت » پيامدها و برو نداد اصلي آموزش كارآفرينانه در مدارس است كه طي آن دان شآموزان با قرار
گرفتن در مسير آموزش صحيح تحصيلي و شغلي، به خلق ارزش براي خود و جامعه م يپردازند.
-
توصيفگر فارسي
آموزش كارآفريني , آموزش كار آفرينانه , مدرسه , خلق ارزش , نظرية برخاسته از داده ها
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1398
-
دوره
18
-
شماره سريال
71
-
صفحه
59-82
-
ماه
پاييز
-
لينک به اين مدرک :