-
شماره ركورد
342
-
پديد آورنده
حشمتي فر، ليلا
-
عنوان مقاله
تأثير بستة آموزش كارآفريني مبتني بر برنامه آموزشي دانشگاه ساسكاچئون بر روحيه كارآفريني دانش آموزان: يك طرح تركيبي لانه اي همزمان
-
مشخصات ظاهري
22ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
اين تحقيق با هدف سنجش تأثير بستة آموزش كارآفريني مبتني بر برنامة آموزشي دانشگاه
ساسكاچئون بر روحية كارآفريني دانش آموزان در دورة اول متوسطه صورت گرفته است. جامعة
آماري آن شامل همة دانش آموزان دختر دورة اول متوسطة اصفهان در سال تحصيلي 98 - 1397
بود. روش انجام پژوهش به شيوة تركيبي لانه اي هم زمان بود. به منظور سنجش كمي روحية
كارآفريني، 30 نفر به روش نمونه گيري تصادفي چندمرحله اي انتخاب و به تصادف در دو گروه
آزمايش ) 15 نفر( و كنترل ) 15 نفر( گمارش شدند. هر دو گروه در مراحل پيش آزمون و پس آزمون
به پرس شنامة روحية كارآفريني پاسخ دادند. براي گروه آزمايش 13 جلسة آموزش برگزار شد،
اما گروه كنترل مداخله اي دريافت نكرد. براي «تحليل داد هها از تحليل كوواريانس چند متغيره »
استفاده شد.
در مرحلة دوم، ب همنظور بررسي و تأييد يافت ههاي كمّي، در پايان هر جلسه با دانش آموزان
مصاحبه اي صورت گرفت. نتايج پژوهش نشان دادند، بستة آموزش كارآفريني مبتني بر برنامة
آموزشي دانشگاه ساسكاچئون، بر روحية كارآفريني دانش آموزان مؤثر بوده است ) 001 / 0(. از اين رو
مؤلفه هاي «نوآوري « ،» ريسك پذيري « ،» موفقي تطلبي » و «استقلا لطلبي » در سطح 001 / 0 معنادار
بودند و مؤلفه هاي «ابهام پذيري » و «كنترل پذيري » معنادار نبودند. نتايج مصاحب ههاي ب هدست آمده
هم تحليل كمي را تأييد كرد هاند. بنابراين مي توان گفت: با توجه به اهميت آموزش كارآفريني در
مدرسه، در كنار ساير برنام هها و روش هاي موجود مي توان از بستة آموزش كارآفريني مبتني بر
دانشگاه ساسكاچئون استفاده كرد.
-
توصيفگر فارسي
آموزش كارآفريني , بستة آموزشي , روحيه كارآفريني , دوره اول متوسطه
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1398
-
دوره
18
-
شماره سريال
71
-
صفحه
83-104
-
ماه
پاييز
-
لينک به اين مدرک :