-
شماره ركورد
349
-
پديد آورنده
قاسمي روشناوند، جواد
-
عنوان مقاله
اولويت بندي موانع مشاركت هاي فرابخشي در ورزش دانش آموزي با استفاده از مدل ساختاري تفسيري
-
مشخصات ظاهري
18ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
مشاركت نوعي پيوند چندسويه، سازنده و سودمند ميان افراد است كه در آن به اصل برابري
انسا نها توجه م يشود. مشاركت در عرص ههاي گوناگون، ب هويژه در آموز شوپرورش، داراي اهميت
و ضرورت فراواني است. ب هگون هاي كه محور اصلي توسعة هر كشوري مشاركت در آموز شوپرورش
است. بر اساس تحقيقات موجود، مشاركت فرابخشي در ورزش دان شآموزي با وجود فوايد و ضرورت
فراوان، وضعيت رضاي تبخشي ندارد و با موانع متعددي روبروست. از اين رو پژوهش حاضر با هدف
اولوي تبندي موانع مشارك تهاي فرابخشي در ورزش دان شآموزي، با استفاده از «روش كيفي دلفي و
غربا لگري فازي » و «روش كمّي مد لسازي ساختار يتفسيري » انجام شد.
تحقيق حاضر از نظر هدف كاربردي، و از نظر گردآوري داد هها توصيفي از نوع پيمايشي است.
براي انجام پژوهش ابتدا با استفاده از روش كيفي دلفي فهرستي از موانع مشاركت فرابخشي ) 14
مقوله( در ورزش دان شآموزي از طريق تحليل محتواي ادبيات موجود و 15 مصاحبة انجا مشده با
خبرگان استخراج شد و با استفاده از روش غربا لگري فازي موانع مورد تأييد خبرگان مشخص شدند
) 12 مقوله(. سپس با استفاده از روش كمّي مد لسازي ساختاري- تفسيري، روابط بين موانع مشاركت
تع يين و ب هصورت يكپارچه تحليل ش �دند. در نهايت ب همنظور خوش هبندي موانع از «روش MIC�
»MAC استفاده شد. نتايج نشان دادند كه اسناد «بالادستي » و «ناآگاهي » با ميزان قدرت نفوذ 12 و
قدرت وابستگي 6، از تأثيرگذارترين موانع مشارك تهاي فرابخشي در ورزش دان شآموزي به حساب
م يآيند. بنابراين با اصلاح اسناد بالادستي و افزايش سطح آگاهي جامعه، با استفاده از ظرفيت رسانه،
روحانيون و افراد مشهور و معتمد محل م يتوان بسياري از موانع مشاركت را برطرف كرد.
-
توصيفگر فارسي
روش دلفي , مشاركت , مدلسازي ساختاري- تفسيري , ورزش تربيتي
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1398
-
دوره
18
-
شماره سريال
72
-
صفحه
73-90
-
ماه
زمستان
-
لينک به اين مدرک :