-
شماره ركورد
354
-
پديد آورنده
هاشمي، نظام
-
عنوان مقاله
مقايسة انگيزش تحصيلي، خودتنظيمي و خود ارزشمندي دانش آموزان تيزهوش و عادي شهر كرج
-
مشخصات ظاهري
16ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
هدف اين پژوهش مقايسة انگيزش تحصيلي، خودتنظيمي و خو دارزشمندي بين دانش آموزان
تيزهوش و عادي بود. روش پژوهش علي مقايسه اي بود. جامعة آماري تمامي دانش آموزان دختر پاية
يازدهم مدرس ههاي تيزهوش و عادي آموزش وپرورش ناحية يك شهر كرج در سال تحصيلي 98 - 97
در حال تحصيل هستند كه در مجموع 2107 نفر م يشدند. از طريق روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي،
يك مدرسة دخترانه از بين مدرس ههاي آموز شوپرورش ناحية يك كرج انتخاب شد و از بين كلاس هاي
پاية يازدهم آن مدرسه دو كلاس به تصادف و به تعداد 50 نفر انتخاب شدند. انتخاب نمونه از دبيرستان
تيزهوشان هم به تعداد 50 نفر و به صورت هدفمند بود. آزمودن يها به پرس شنامه هاي انگيزش تحصيلي
والرند و همكاران ) 1992 (، پرس شنامة راهبردهاي يادگيري خودتنظيمي پينتريج و دي گروت ) 1990 (
و پرس شنامة خود ارزشمندي روزنبرگ ) 1965 ( پاسخ دادند. دانش آموز داده ها با روش t مستقل و
نرم افزار SPSS تجزيه و تحليل شدند. يافت هها فرضية پژوهش را تأييدكردند. نتايج پژوهش نشان داد
تفاوت معناداري ) 05 / P >0 ( در انگيزش تحصيلي، ميزان خود ارزشمندي و خودتنظيمي تحصيلي بين
دانش آموزان عادي با دانش آموزان تيزهوش ديده شده و دانش آموزان تيزهوش در سه متغير نسبت به
دانش آموزان عادي ميانگين بالاتري دارند.
-
توصيفگر فارسي
انگيزش تحصيلي , خودتنظيمي , خود ارزشمندي , دانش آموز تيزهوش , دانش آموز عادي
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1399
-
دوره
19
-
شماره سريال
73
-
صفحه
147-162
-
ماه
بهار
-
لينک به اين مدرک :