چكيده
زمينه: ماهيت، تعاريف و نظري هه اي بازي در علوم انساني با خاستگاه روان شناسي شناخته شده است. در بين علوم پزشكي و توا نبخشي كه به
درمان بيماران مي پردازند، كاردرماني تنها حرفه اي است كه در درمان كودكان با ناتواني، نگاهي ويژه به بازي دارد.
نتيجه گيري: در اين نوشتار، به شرح جايگاه و كاربرد بازي در كاردرماني كودكان پرداخته مي شود. الگويي كه در اين زمينه وجود دارد،
توضيح داده شده است. ديدگاه كلي اين الگو هم راستا با تعاريف بازي در روان شناسي بوده و معتقد است براي نهادن نام بازي بر يك فعاليت،
ملا كهاي خاصي لازم است، به طوري كه نمي توان نام هر نوع تمرين آموزشي را كه داراي ساختار باشد، بازي گذاشت.