-
شماره ركورد
446
-
پديد آورنده
حوائي، ناصر
-
عنوان مقاله
نقش كاردرماني در بهبود اختلال نوشتن دانش آموزان دوره ابتدايي
-
مشخصات ظاهري
6ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
زمينه: نوشتن به عنوان ترسيم ديداري از زبان و گفتار تعريف شده و يك مهارت ضروري براي يادگيري و استفاده از دانش معرفي م يشود.
اين مهارت ابزار اصلي براي موفقيت و مشاركت در فعالي تهاي متعدد ب هشمارمي رود. اختلال نوشتن روي عملكرد آموزشي، اجتماعي، تعدادي
از مشاغل، فعالي تها و ارتباطات فردي دانش آموزان اثر مي گذارد، بنابراين ارزيابي و درمان بهنگام به منظور پيشگيري از بروز مشكلات متعدد
در آينده مفيد و ضروري است. براي ارزيابي دقيق عملكرد نوشتن، افزو نبر بررسي سابقه مراجع، از ابزارهاي استاندارد متعدد استفاده م يشود.
ابزارهاي استاندارد مختلفي براي ارزيابي فرآيند نوشتن يعني مهارت حسي، حركتي، دركي، شناختي و رواني دانش آموز در دسترس است.
درخصوص ارزيابي محصول يا دست نوشته تنها ابزار استاندارد و جامع در دسترس، ابزار ارزيابي دست نويسي فارسي است.
نتيجه گيري: مداخله هاي كاردرماني در زمينه اختلال نوشتن در دانش آموزان شامل رويكردهاي رشدي عصبي، آموزشي، حسي- حركتي،
بيومكانيكي و رواني -اجتماعي است. استفاده تركيبي از اين رويكردها، اثربخشي مداخله را افزايش مي دهد. شناخت كافي از اختلال نوشتن،
ارزيابي و مداخله بهنگام لازم و ضروري است. استفاده از ابزارهاي مناسب و استاندارد براي ارزيابي و تلفيق رويكردهاي مختلف كاردرماني در
قالب فعاليت معني دار و هدفمند به درمانگران و متخصصان حيطه آموزش توصيه م يشود.
-
توصيفگر فارسي
كاردرماني , ارزيابي , مداخله , اختلال نوشتن , دانش آموز
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1395
-
دوره
16
-
جلد
5
-
شماره سريال
142
-
صفحه
18-23
-
ماه
آذر و دي
-
لينک به اين مدرک :