چكيده
زمينه: كاردرماني در مدارس خدماتي را براي دانش آموزان با نيازهاي ويژه ارايه مي كند. كاردرمانگرها به منظور تسهيل مشاركت
موفقيت آميز دانش آموزان در محيط آموزشي، به تجزي هوتحليل اجزاي فعالي تهاي آموزشي مي پردازند. آ نها با اجراي مداخل ههاي مستقيم بر
اختلال هاي حسي-حركتي، دركي-شناختي و رواني-اجتماعي دانش آموز و مداخله هاي غيرمستقيم مانند مشاوره به كاركنان آموزشي مدرسه و
والدين، زمينه را براي شكل گيري راهكا رهاي آموزشي و پرورشي موثرتر فراهم مي كنند.
نتيجه گيري: مداخل ههاي مستقيم و غيرمستقيم كاردرمانگرها منجر به دستاوردهاي باليني قابل توجه اي در مدارس شده است اما ضرورت
انجام پژوه شهاي گسترده تري در مدارس كشور توسط كاردرمانگرها مطرح است. اين مقاله به طور مختصر به بحث در مورد چگونگي عملكرد
و نقش كاردرمانگرها در مدارس مي پردازد.