-
شماره ركورد
455
-
پديد آورنده
زارع مقدم، علي
-
عنوان مقاله
رابطه سواد فن آوري اطلاعات و ارتباطات با خودكارآمدي رايانه اي در آموزگاران مدارس استثنايي
-
مشخصات ظاهري
10ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
زمينه: استفاده از ف نآوري اطلاعات و ارتباطات در فرآيند ياددهي- يادگيري تاثيرگذار است. براي استفاده بهينه از ف نآوري اطلاعات و
ارتباطات بايد عوامل مرتبط با آن بررسي شود. هدف اين پژوهش بررسي رابطه سواد فن آوري اطلاعات و ارتباطات با خودكارآمدي رايان هاي
در آموزگاران مدارس استثنايي شهر بيرجند بود.
1393 در شهر بيرجند بود) 89 نفر(. - روش: جامعه اين پژوهش شامل همه آموزگاران مدارس استثنايي مشغول به كار در سال تحصيلي 94
73 نفر ) 59 زن و 14 مرد( به عنوان نمونه با روش تصادفي طبقه اي انتخاب شد. براي گردآوري داده ها از پرس شنامه سواد ف نآوري اطلاعات و
ارتباطات زارع مقدم و خودكارآمدي رايانه اي مورفي و همكاران استفاده شد. داده هاي آماري با آزمو نهاي آماري تي تك نمون هاي، ضريب
همبستگي پيرسون و تحليل رگرسيون بررسي شد.
و ميانگين سواد ف نآوري اطلاعات و )P<0/ يافت هها: يافته هاي پژوهش نشان داد كه ميانگين خودكارآمدي بيشتر از ميانگين آزمون ) 01
در مردان ،)r=0/ سواد ف نآوري اطلاعات و ارتباطات با خودكارآمدي رايان هاي در كل ) 731 ،)P<0/ ارتباطات كمتر از ميانگين آزمون بود ) 01
زير مقياس شرح دادن از سواد ف نآوري اطلاعات و ارتباطات به شكل .)P<0/ همبستگي معناداري داشت ) 001 )r=0/ و در زنان ) 752 )r=0/557(
.)P<0/ معني داري متغير خودكارآمدي رايانه اي را پيش بيني كرد ) 01
نتيجه گيري: بنابراين به نظر م يرسد هرچقدر فرد، مهارت و دانش بيشتري درزمينه سواد فن آوري اطلاعات و ارتباطات پيدا كند، ديدگاه
بهتري نسبت به توانايي خود در استفاده از رايانه داشته و درمجموع خودكارآمدي رايان هاي بالاتري خواهد داشت كه مي تواند به استفاده بيشتر از
ف نآوري اطلاعات و ارتباطات در فرآيند ياددهي-يادگيري منجر شود.
-
توصيفگر فارسي
سواد فنآوري اطلاعات و ارتباطات , خودكارآمدي رايانه اي , آموزگاران مدارس استثنايي
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1395
-
دوره
16
-
جلد
6
-
شماره سريال
143
-
صفحه
36-45
-
ماه
بهمن و اسفند
-
لينک به اين مدرک :