-
شماره ركورد
475
-
پديد آورنده
جواديان، كبري
-
عنوان مقاله
بررسي تاثير بازخورد آگاهي از نتيجه با تواترهاي مختلف بر اكتساب يك مهارت هدف گيري در كودكان با نشانگان داون
-
مشخصات ظاهري
6ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
زمينه: بازخورد يكي از مه مترين متغيرهاي موثر بر كارايي يادگيري حركتي و نحوه اجراي مهارت است و نقش بسيار مهمي در كنترل
حركتي و اكتساب مهارت حركتي دارد. هدف اين پژوهش بررسي تاثير بازخورد آگاهي از نتيجه با تواترهاي مختلف بر اكتساب يك مهارت
هد فگيري در كودكان با نشانگان داون بود.
روش: روش اين پژوهش نيم هتجربي بود. نمونه 18 كودك با نشانگان داون 6 تا 10 سال بودند كه به روش در دسترس انتخاب و پس از
انجام پي شآزمون به 3گروه 6نفره با بازخورد )صفر درصد، 50 درصد و 100 درصد( تقسيم شدند. تكليف شرك تكنندگان مهارت پرتاب
از بالاي شانه به سمت هدف ترسي مشده روي زمين بود. پيش از مرحله اكتساب 10 پرتاب ب هعنوان پي شآزمون از شرك تكنندگان به عمل
آمد. در مرحله اكتساب شرك تكنند هها 60 پرتاب را انجام دادند. شرك تكنن دگان گروه صفر درصد هيچ بازخوردي را دريافت نكردند، گروه
50 درصد در نصف كوش شها و گروه 100 درصد در تمامي كوش شها بازخورد دريافت كردند.
وجود داشت و )P > 0/ يافت هها: يافت ههاي اين پژوهش نشان داد بين عملكرد 3گروه در اكتساب مهارت هد فگيري تفاوت معناداري ) 05
گروه بازخورد 100 درصد عملكرد برتري داشت.
نتيج هگيري: با توجه به يافت ههاي پژوهش كه حاكي از عملكرد بهتر گروه بازخورد 100 درصد در كودكان با نشانگان داون بود، پيشنهاد
م يشود در آموزش مهار تهاي حركتي به اين كودكان از بازخورد افزوده با تواتر بالا استفاده شود.
-
توصيفگر فارسي
بازخورد , آگاهي از نتيجه , تواتر , مهارت هدف گيري , كودكان با نشانگان داون
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1396
-
دوره
17
-
جلد
3
-
شماره سريال
146
-
صفحه
23-28
-
ماه
مرداد و شهريور
-
لينک به اين مدرک :