-
شماره ركورد
497
-
پديد آورنده
ابراهيمي، اميرعباس
-
عنوان مقاله
ارزيابي مهار تهاي شنيداري كودكان ناشنوا/كم شنوا
-
مشخصات ظاهري
8ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
زمينه: بخشي كپارچه هر برنامه جامع تربيت شنوايي ارزيابي جداگانه مهارت هاي شنيداري ك ودك است.
به عاوه، بيشتر درمانگران تمايل دارند توانايي درك شنيداري دانش آموزان خود را به شي وه ي رسمي تر و
يكسان تري ارزيابي ك نند تا با مقايسه ي اين ارزيابي ها بتوانند آنها را جهت فعاليت هاي ارتباطي، در دست ههاي
تازه اي قرار دهند.
نتيجه گيري: در خردسالان به دليل محدوديت رشد شناختي و اندامي، ارزيابي و مشاهده غيررسمي داراي
اهميت زيادي است. در ك ودكان بزرگتر، عموماً ارزيابي رسمي تر درك ك لي توانايي هاي گفتار امكان پذير است.
آزمون هاي درك شنيداري متنوعي در دسترس اند تا نيازهاي خاص هر ك ودك به طور مناسبي برآورده شود.
در اين مقاله به مرور اجمالي برخي از آزمون هاي ارزيابي ادرا كگفتار در كودكان ناشنوا/كم شنوا )آزمون توانا،
آزمون لينگ، آزمون مدرّس( پرداخته شده است.
-
توصيفگر فارسي
كودكان ناشنوا/كم شنوا , ارزيابي ادراك گفتار , آزمون توانا , آزمون لينگ , آزمون مدرّس
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1397
-
دوره
18
-
جلد
5
-
شماره سريال
154
-
صفحه
37-44
-
ماه
آذر و دي
-
لينک به اين مدرک :