-
شماره ركورد
504
-
پديد آورنده
عاشوري، محمد
-
عنوان مقاله
لگو درماني براي كودكان با اختلال طيف اتيسم: مباني نظري، كاربرد، سطوح اجرا و اثربخشي
-
مشخصات ظاهري
8ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
زمينه: اختال طيف اتيسم مجموع هي گسترد هاي از رفتارهاي نابهنجار ادراكي، شناختي، زباني و اجتماعي را دربرم يگيرد.
لگو درماني يكي از برنام ههاي مداخل هاي است كه مهار تهاي اجتماعي كودكان با اختال طيف اتيسم را به نحو قابل توجهي
بهبود م يبخشد و رفتارهاي غيراجتماعي درخودماندگي را كاهش م يدهد. كلمه دانماركي لگو به معني يك بازي خوب است.
لگو درماني يك برنامه رشد اجتماعي براي كودكان با اختال طيف اتيسم م يباشد كه مبتني بر همكاري در بازي با لگو
است.
نتيج هگيري: بسياري از كودكان با اختال طيف اتيسم فاقد قصد ارتباطي هستند و تمايل به ارتباطي كه هدف اجتماعي
داشته باشد نشان نم يدهند. لگو درماني از طريق بازي و ايجاد موقعي تها و فرص تهاي خاق براي برقراري تعامل موجب
رشد و تحول كفايت اجتماعي م يشود. كودكان الگوهاي مختلف لگو را با كار كردن در گرو ههاي دو يا سه نفري م يسازند.
بحث بر سر اين است كه كودكان مشاركت كننده در بازي با لگو انگيزه بيشتري را براي آغازگري ارتباط اجتماعي تجربه
م يكنند و به برقراري تعامل پايدار با ديگران ترغيب م يشوند. در اين مقاله مباني نظري، كاربرد، مراحل اجرا و اثربخشي
لگو درماني مورد بررسي قرار گرفته است.
-
توصيفگر فارسي
لگو درماني , مهارت هاي اجتماعي , كفايت اجتماعي , اختلال طيف اتيسم
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1397
-
دوره
18
-
جلد
6
-
شماره سريال
155
-
صفحه
31-38
-
ماه
بهمن و اسفند
-
لينک به اين مدرک :