-
شماره ركورد
522
-
پديد آورنده
نساييان، عباس
-
عنوان مقاله
پيش بيني اختلال هاي هيجاني بر اساس شدت آزارديدگي در دانش آموزان دوره اول متوسطه شهر جاجرم
-
مشخصات ظاهري
10ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
هدف: آزارديدگي و غفلت هيجاني يكي از عوامل آسيب رسان به عملكرد و رشد كودكان است كه اغلب م يتوان اثرات آن
را در زندگي بزرگسالي نيز مشاهده كرد. هدف اين پژوهش پي شبيني اختال هيجاني بر اساس شدت آزارديدگي در دانش
آموزان است.
روش: روش پژوهش حاضر از نوع توصيفي- تحليلي بود. جامعه آماري اين پژوهش را تمامي دان شآموز دوره متوسطه
اول شهر جاجرم تشكيل داد. 519 دان شآموز با روش نمونه گيري هدفمند انتخاب شدند. اين دان شآموزان پرسشنامه
خودگزار شدهي نوجوان و پرسشنامه آزاردهي هيجاني را تكميل كردند. براي تجزيه و تحليل داد هه ا از آمار توصيفي )تعداد و
درصد( و آمار استنباطي )همبستگي پيرسون و رگرسيون( استفاده شد.
يافت هها: يافت ههاي پژوهش نشان داد كه آزارديدگي هيجاني با اختلا لهاي هيجاني در دانش آموزان دوره اول متوسطه رابطه
مستقيم دارد. يعني با افزايش آزارديدگي هيجاني، نشان ههاي اختلا لهاي هيجاني دانش آموزان افزايش م ييابد.
نتيج هگيري: يافت ههاي پژوهش نشان داد كه بين آزارديدگي و اختلا لهاي هيجاني دانش آموزان دوره اول متوسطه رابطه
وجود دارد، بنابراين معلمان و مديران بايد به اين مساله توجه بيشتري داشته باشند.
-
توصيفگر فارسي
اختلال هيجاني , آزارديدگي هيجاني , دانش آموزان
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1398
-
دوره
19
-
جلد
3
-
شماره سريال
158
-
صفحه
33-42
-
ماه
مرداد و شهريور
-
لينک به اين مدرک :