-
شماره ركورد
524
-
پديد آورنده
محسني اژيه، عليرضا
-
عنوان مقاله
برنامه آموزش و غن يسازي مهار تهاي ارتباطي (PEERS) براي نوجوانان با اختلال طيف اُتيسم (ASD)
-
مشخصات ظاهري
8ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
زمينه: آسيب در كاركردهاي اجتماعي يكي از ويژگ يهاي برجسته اختال طيف اُتيسم است كه نيازمند توجه و مداخله در
طول زندگي فرد به ويژه در دوران نوجواني است. پژوهش حاضر با هدف معرفي برنامه آموزش و غن يسازي مهار تهاي
انجام گرفت. )ASD( براي نوجوانان با اختال طيف اُتيسم )PEERS( ارتباطي
برنام هاي منوالايز شده ،)PEERS( نتيج هگيري: نتايج بررسي نشان داد كه برنامه آموزش و غن يسازي مهار تهاي ارتباطي
براي آموزش و غن يسازي مهار تهاي ارتباطي است و يكي از تنها مداخات مبتني بر شواهد است كه تمركز بر مهار تهاي
60 دقيق هاي به صورت پيوسته، - اجتماعي نوجوانان با اختال طيف اتُيسم دارد. در سها به صورت روزانه در كلا سهاي 30
5 روز در هفته و در بازه زماني 14 هفت ه تدريس م يشود. مه مترين جنب ههاي برنامه شامل پشتيباني تجربي، استفاده - طي 4
از والدين در برنامه و توجه به مهار تهاي ارزشمند اجتماعي است.
-
توصيفگر فارسي
اتُيسم , مهارت هاي ارتباطي , نوجوانان
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1398
-
دوره
19
-
جلد
3
-
شماره سريال
158
-
صفحه
15-22
-
ماه
مرداد و شهريور
-
لينک به اين مدرک :