-
شماره ركورد
818
-
پديد آورنده
شريفي، محمد
-
عنوان مقاله
تجربۀ آموزش الكترونيكي در نظام آموزشي ايران: فراتحليل اثربخشي آموزش الكترونيكي در مقايسه با آموزش حضوري
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
پژوهش حاضر با هدف تعيين اثربخشي آموزش الكترونيكي در نظام
آموزشي ايران انجام شد. روش اين پژوهش فراتحليل است و جامعۀ
آماري شامل مقالات داراي مرتبۀ علمي – پژوهشي منتشر شده در
پايگاههاي اطلاعاتي داخلي از سال 1389 تا سال 1396 است. براي
جمعآوري اطلاعات، پس از مرور نظاممند مطالعات انجام شده و بر
اساس ملاكهاي ورود و خروج تعيين شده، تعداد 45 پژوهش انتخاب
شد و اطلاعات اين پژوهشها در چك ليست فراتحليل جمعآوري
گرديد. به منظور تجزيه و تحليل دادهها از تحليل حساسيت، نمودار
قيفي، مدلهاي ثابت و تصادفي و تحليل ناهمگني با استفاده از نرمافزار
استفاده شد. نتايج تحليل دادهها نشان داد كه آموزش CMA
الكترونيكي از اثربخشي بيشتري نسبت به آموزش حضوري برخوردار
است، به اين صورت كه پس از حذف دادههاي پرت، و اندازه اثر تركيبي
45 مطالعه برابر با 483 /. بود كه بر اساس معيار كوهن، اين مقدار،
گوياي يك اندازه اثر متوسط است. همچنين نتايج نشان داد كه در
پژوهشهايي كه آزمودنيها از نوع دانشآموز بودند، متغير وابسته از نوع
مهارتي و روش نمونهگيري، روش تصادفي بود، اثربخشي آموزش
الكترونيكي بيشتر بود. بر اساس يافتههاي اين پژوهش ميتوان نتيجه
گرفت كه آموزش الكترونيكي ميتواند جايگزين مناسبي براي آموزش
حضوري باشد.
-
توصيفگر فارسي
آموزش الكترونيكي , آموزش حضوري , فراتحليل
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
فصلنامه علمي پژوهش در يادگيري آموزشگاهي و مجازي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1398
-
دوره
7
-
جلد
1
-
شماره سريال
25
-
صفحه
9-24
-
ماه
تابستان
-
لينک به اين مدرک :