هنگام آموزش دانش آموزان نابينا چاره اي جز تماس با دست هاي آنان براي راهنمايي شان يا نشان دادن فعاليتي به آنها
نداريم. رفتار غالب معلمان اين است كه با گذاشتن دست هاي خود روي دست هاي دانش آموزان آنان را به سوي فعاليتي
مي نامند كه محدودكننده است. اين مقاله كه با استفاده از تجربيات » دست روي دست « هدايت كنند. اين رفتار را روش
زيسته ي نگارنده در فرصت مطالعاتي و دو مقاله ي 1 ديگر در اين حوزه نگاشته شده است، به بازشناسي روش دست روي
دست و معرفي روش دست زير دست به عنوان جايگزين مناسب تر آن پرداخته است.
توصيفگر فارسي
كودكان و دانش آموزان با آسيب بينايي , دست روي دست , دست زير دست , خودتصميم گيري , درماندگي آموخته شده