-
شماره ركورد
849
-
پديد آورنده
افسري، مهسا
-
عنوان مقاله
تأثير آموزش مديريت والدين در كاهش اختلال نافرماني مقابله اي دانش آموزان كم توان ذهني
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
زمينه و هدف: دانش آموزان كم توان ذهني، اختلال نافرماني مقابله اي بيشتري در مقايسه با كودكان عادي دارند.
بنابراين، پژوهش حاضر با هدف تأثير آموزش مديريت والدين در كاهش علايم اختلال نافرماني مقابله اي دانش آموزان
كم توان ذهني انجام گرفت.
روش: اين پژوهش از نوع روش نيمه آزمايشي همراه با پيش آزمون و پس آزمون با گروه كنترل و آزمايشي بود. جامعه
1398 بود. 30 نفر از - آماري، شامل والدين دانش آموزان كم توان ذهني مدارس استثنايي شهر سلماس در سال 1397
افراد واجد شرايط به روش نمونه گيري هدفمند انتخاب شدند و به صورت تصادفي در دو گروه كنترل ) 15 نفر ( و آزمايشي
15 نفر ( جايگزين شدند. براي جمع آوري داده ها، از مقياس اختلال رفتار مخرب ) 199 2 ( استفاده شد. در اين پژوهش، (
گروه آزمايشي 8 جلسه آموزش مديريت والدين را به صورت گروهي دريافت كردند و گروه كنترل، مداخله اي دريافت
نكرد.
يافته ها: براي تحليل داده هاي پژوهش از تحليل كوواريانس تك متغيره استفاده شد. نتايج داده هاي پژوهش نشان
.) p> 0/ داد كه آموزش مديريت والدين در كاهش علايم اختلال نافرماني مقابله اي مؤثر است ) 05
نتيجه گيري: براساس يافته هاي به دست آمده، مي توان نتيجه گرفت كه آموزش مديريت والدين، روش كارآمدي در
بهبود علايم اختلال نافرماني مقابله اي دانش آموزان كم توان ذهني است.
-
توصيفگر فارسي
آموزش مديريت والدين , اختلال نافرماني مقابله اي , دانش آموزان كم توان ذهني
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1400
-
دوره
21
-
جلد
5
-
شماره سريال
165
-
صفحه
47-56
-
ماه
آذر و دي
-
لينک به اين مدرک :