-
شماره ركورد
870
-
پديد آورنده
يداللهي، سارا
-
عنوان مقاله
مشكلات آموزش برخط در دوران كرونا از ديدگاه معلمان و والدين و ارائۀ راهكارها
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
هم هگيري كُويد- 19 مراكز آموزشي را ناگزير به تلفيق آموزشِ برخط با رو شهاي سنتيِ يادگيري كرده
كه به علت ساختار و ماهيت خود مشكلاتي را براي معلمان و والدين به همراه داشته است. هدف پژوهش
حاضر مشخ صكردن مشكلات آموزش برخط از ديدگاه والدين و معلمان و پيشنهاد راهكار است. ابتدا در
فاز كيفي به روش نمون هگيريِ هدفمند، 14 معلم و 15 والد انتخاب شدند و با آ نها مصاحبۀ نيم هساختاريافته
انجام شد. اطلاعات با روش كلايزي تحليل و مقولات اساسي ازطريقِ آن استخراج شد. در فاز كمّي،
دو پرس شنامه بر اساس همين مقولات طراحي و با نمون هگيريِ گلول هبرفي به شكل اينترنتي روي 357
والد و 306 معلم اجرا شد. تحليل اطلاعات پس از تعيين ويژگ يهاي روا نسنجي پرس شنام هها )روايي
سازه به روش تحليل عاملي اكتشافي، ملاكي، محتوايي و اعتبار(، نشان داد مشكلات آموزش برخط از
ديدگاه معلمان در هشت مؤلفه )به ترتيب اولويت: آسي بهاي استفادۀ افراطي دان شآموزان از اينترنت،
مشكلات شبكۀ شاد و منابع ديجيتالي، نقض عدالت آموزشي، كمبود امكانات پايه، مشكلات فرايند
ياددهي-يادگيري و سنجش، فشار شغلي، همكار ينكردن والدين و سواد رسان هاي پايين( و از ديدگاه
والدين در هشت مؤلفه )كمبود امكانات پايه، آسي بهاي استفادۀ افراطي از اينترنت، كاهش كارآمدي
معلم، وقفه در تحول شخصيتي دان شآموز، كاهش انگيزش، بره مخوردن نظم خانه و ناآشنايي با عناصر
و مهار تهاي آموزشي والدين( مقول هبندي م يشوند. براي ناساس، پيشنها دهايي مبني بر ارتقاي سواد
رسان هاي، تسهيل تعامل ميان مدرسه با والدين، بهبود پيا مرسا نها، منابع آموزشي ديجيتالي و آموزش
تلويزيوني، فراه مكردن امكانات پايه، ارتقاي نظارت والديني، آموزش مهار تهاي آموزش غيرحضوري،
تشويق ارتباط همسالان و بهبود زما نبندي تدريس مطرح و بررسي شد.
-
توصيفگر فارسي
آموزش برخط , تدريس مجازي , معلم از راه دور
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1400
-
دوره
20
-
شماره سريال
79
-
صفحه
117-146
-
ماه
پاييز
-
لينک به اين مدرک :