-
شماره ركورد
878
-
پديد آورنده
شمشيري، بابك
-
عنوان مقاله
شناسايي ويژگي هاي معلم اثربخش در آموزش مجازي دوران كرونا - رويكرد فراتركيب
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
هدف از اين پژوهش شناسايي ويژگ يهاي معلم اثربخش در آموزش مجازي دوران كروناست.
طرح اين پژوهش سنتزپژوهيِ كيفي از نوع فراتركيب تبديلي است و با استفاده از روش شش
مرحل هاي سَندِلوسكي و باروسو انجام شده است. طي مراحل، ضمن انتخاب گروه فراتركيب، سؤال
پژوهش و معيارهاي شمول مقالات مشخص شدند و در جس توجوي نظا ممند منابع در پايگا ههاي
اطلاعاتي لاتين، با توجه به معيار خروج، 45 مقالۀ اصيل انتخاب شدند. سپس ضمن استخراج
مضامينِ پايه تعداد 54 مضمونِ پايه تثبيت شد كه به 8 مضمون سازما ندهندۀ سطح اول و سپس
به 3 دسته مضامين سازما ندهندۀ سطح دوم شامل حضور شناختي )توسعۀ مفاهيم خود در
دان شآموز، درگيري شناختي دان شآموزان، پشتيباني فعالي تهاي دان شآموز(، حضور اجتماعي
)توانايي ايجاد فعالي تهاي گروهي، توانايي مديريت فعالي تهاي گروهي حين تدريس( و حضور
تدريس )مهارت در ساماندهي دانش تدريس خود، شناخت مفاهيم نظري تدريس در محي طهاي
الكترونيكي، طراحي و اجراي تدريس الكترونيكي( تبديل شدند. درنهايت، تمامي مضامين مذكور
در قالب مضمون فراگير ويژگ يهاي معلم اثربخش در آموزشِ مجازي ارائه شدند. همچنين با
استفاده از رو شهاي اعتبارپذيري و انتقا لپذيري، اعتباريابي يافت هها انجام شد. ماهيت تأثير
تسهيلگري معلم در آموز شهاي مجازي دوران كرونا و توجه متوليان امر آموزش به تغييرات امر
تعلي موتربيت و گرايش ب هسمت آموزش الكترونيكي آنان را به بازنگري روا لهاي آموزشي معطوف
و ترغيب م يكند.
-
توصيفگر فارسي
معلم اثربخش , حضور شناختي , حضور اجتماعي , حضور تدريس , رويكرد فرا تركيب
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1400
-
دوره
20
-
شماره سريال
80
-
صفحه
105-130
-
ماه
زمستان
-
لينک به اين مدرک :