-
شماره ركورد
880
-
پديد آورنده
يوسفي همداني، الهام
-
عنوان مقاله
شكاف نسلي و راهبردهاي ياددهي و يادگيري در دورۀ ابتدايي: رويكردي آينده پژوهانه
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
جهان آينده مقارن با تحولاتي شگرف و ب يسابقه در عرص ههاي علم و فناوري و انتقال اطلاعات
خواهد بود. زيستن در چنين جهاني موجب م يشود تا شكاف عميقي ميان نسل نوظهور يادگيرندگان با
عنوان «نسل آلفا » با نس لهاي پيشين پديد آيد و شيو ههاي مرسوم يادگيري را ناكارآمد سازد. ازاي نرو،
هدف اين پژوهش شناسايي خصوصيات نسل نوظهور يادگيرندگان و طراحي راهبردهاي ياددهي و
يادگيري مناسب بر مبناي آ نها در دورۀ ابتدايي بود. به اين منظور از روش فراتحليل كيفي و ابزار
تحليل محتوا با نر مافزار Atlas.ti8 استفاده شد. در بخش نتايج، در گام اول، خصوصيات نسل آلفا
در قالب نهُ مقوله شناسايي و توضيح داده شد. در گام دوم، مفاهيم و گزار ههاي مرتبط با ياددهي و
يادگيري در قالب هفت مقوله استنباط و سپس مقول ههاي مذكور براي تدوين راهبردهاي ياددهي و
يادگيري مناسب براي نسل آلفا استفاده شد. يافت هها نشان داد نسل آلفا تمايل دارند هدايت يادگيري
خود را به عهده گيرند، مرزهاي ميان يادگيري رسمي و غيررسمي را از ميان بردارند و رو شهاي تعاملي
را جايگزين رو شهاي ي كسويه و سنتي انتقال اطلاعات كنند. در پايان سه رويكرد عمده براي تلفيق
و ب هكارگيري اين راهبردها پيشنهاد شد.
-
توصيفگر فارسي
راهبردهاي ياددهي و يادگيري , عصر ديجيتال , شكاف نسلي , نسل آلفا , آموزش ابتدايي
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1400
-
دوره
20
-
شماره سريال
80
-
صفحه
149-172
-
ماه
زمستان
-
لينک به اين مدرک :