-
شماره ركورد
881
-
پديد آورنده
محمدي، محمد
-
عنوان مقاله
اثربخشي آموزش ابراز وجود بر سازگاري اجتماعي و تاب آوري تحصيلي دانش آموزان قرباني قلدري
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
بآوري تحصيلي دان شآموزان پسر قرباني قلدري انجام گرفت. روش پژوهش شب هآزمايشي با طرح
پي شآزمون- پ سآزمون با گروه كنترل بود. جامعۀ آماري پژوهش را تمام دان شآموزان پسر دورۀ
متوسطۀ اول سطح شهر مريوان تشكيل م يدادند كه در سال تحصيلي 97 - 98 مشغول به تحصيل
بودند. با استفاده از روش نمونهگيري تصادفي خوش هاي 60 دان شآموز انتخاب و ب هطور تصادفي در
دو گروه آزمايش) 30 ( و كنترل ) 30 ( جايدهي شدند. شرك تكنندگان گروه آزمايش به مدت شش هفته
و هر هفته دو جلسه ) 12 جلسه( ب هصورت گروهي آموزش ديدند و گروه كنترل هيچ نوع آموزشي
دريافت نكردند. براي جم عآوري اطلاعات از پرس شنام ههاي سازگاري اجتماعي ) 1962 ( و تا بآوري
تحصيلي ) 200 4 ( استفاده شد. تحليل داد هها به روش تحليل كوواريانس بود. نتايج نشان داد كه
آموزش ابراز وجود در سازگاري اجتماعي دان شآموزان قرباني قلدري تأثير معناداري داشته، اما در
تا بآوري تحصيلي تأثيري نداشته است. اين پژوهش داراي تلويحاتي براي معلمان، مربيان و مشاوران
مدرسه است. آ نها م يتوانند از نتايجِ اين پژوهش براي بهبود زندگي دان شآموزان استفاده كنند.
-
توصيفگر فارسي
ابراز وجود , تاب آوري تحصيلي , سازگاري اجتماعي و قرباني قلدري
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1400
-
دوره
20
-
شماره سريال
80
-
صفحه
173-186
-
ماه
زمستان
-
لينک به اين مدرک :