-
شماره ركورد
979
-
عنوان مقاله
رابطة نظر و عمل در فرايند برنامه ريزي درسي: تجربه اي بومي
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
هدف از اين پژوهش بررسي فرايند برنام هريزي درسيِ مديران و كارشناسان سازمان پژوهش
و برنام هريزي آموزشي بر اساس اسناد تحولي بود. تحلي لها با روشِ داد هبنياد و تحليل محتواي
كيفيِ داد هها به شيوة استقرايي انجام گرفت. براي بررسيِ داد هها كل متنِ پياد هشده از فاي لهاي
صوتي و خودزيس تنگارها مطالعه و استخراج شدند. كدگذاري و طبق هبندي كدها با استفاده از
نر مافزار مك سكيودا و مشاركت همتايان انجام شد. تحليل يافت هها نشان داد مديران و كارشناسان
در برنام هريزي درسي نيازمندِ فرص تهايي براي درك و تفسير گزار ههاي فلسف ياند. در انطباق
متقابل، مديران رفت هرفته با تغيير در انگار هها، نق شها و رفتارها روب هرو هستند. آ نها طي اين
فرايند از مقاومت به پذيرش و مشاركت؛ از ترديد به يادگيري؛ از تكيه بر تجارب به تلاش براي
يافتن پاسخ؛ از تكيه بر انگار ههاي ذهني موجود به ايجاد چالش براي كسب تجربه؛ از طرح
مسئل ههاي جديد به يافتن پاسخ و توليد دانش فني؛ و از نگاه كاه شگرايانه به ديدگاه ك لنگر و
انتقال بار معنايي اسناد تحولي به لاي ههاي عرصة عمل حركت كرد هاند.
-
توصيفگر فارسي
اسناد تحولي , برنامه ريزي درسي , اهداف دوره هاي تحصيلي , نظر و عمل
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1401
-
دوره
21
-
جلد
1
-
شماره سريال
81
-
صفحه
95-112
-
ماه
بهار
-
لينک به اين مدرک :