-
شماره ركورد
987
-
عنوان مقاله
طراحي و اعتباريابي الگوي يادگيري معكوس مبتني بر رويكرد تدريس مسئله محور درس زبان انگليسي
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
در اين پژوهش براي شناسايي، طراحي و اعتباريابي الگوي يادگيري معكوسِ مبتني بر رويكرد
تدريسِ مسئل همحور چارچوبي داده شده است. تلاش بر آن بوده طرحي كلي براي طراحي الگوي
آموزشي نوين ب همنزلۀ راهبرد بهبود در تدريس و يادگيري زبان انگليسي ارائه شود. همچنين در اين
پژوهش در جايگاه تسهيلگر و راهنما به رفع مشكل يادگيري و عملكرد بهتر در يادگيري پرداخته
شده است. پژوهش حاضر جزء پژوه شهاي كاربردي است. اطلاعاتِ بخش كيفي براي شناسايي
مؤلف ههايِ الگو ازطريق مرور نظا ممندِ 93 اثر و ازطريق مصاحبۀ عميق با 32 نفر از متخصصانِ در
دسترس و هدفمند گردآوري شده است. سپس تحليل محتواي كيفي استقرائي مؤلف هها انجام گرفت و
شاخ صهاي نهايي الگو مشخص شدند. براي اعتباريابي مؤلف هها در بخشِ كمي از 25 نفر از متخصصان
خواسته شد درزمين ةشاخ صها و الگو اظهارنظر كنند. بر اساس نتايج ب هدس تآمده از 9/ CVR = 0 و
پايايي پرس شنامۀ 83 / r= 0 نيز هر 94 مؤلفه در قالب 18 شاخص اصلي و 76 شاخص فرعي دست هبندي
شدند كه جداگانه فعالي تهاي قبل، حين و بعد از كلاس به همراه فعالي تهاي مستقل مدرس و فراگير
تأييد و ب هصورت الگوي مفهومي و روندي بررسي شدند. طبق نتايج، شاخ صهاي شناساي يشدۀ الگوي
طراح يشده قاب لقبو لاند. همچنين طبق نظرِ متخصصان، وجود مؤلف ههاي ارائ هشده در الگو م يتواند
ب هعنوان انتخاب روش تدريس مناسب با طراحي آگاهانه تأثير فراواني در فعا لبودن فراگيران در
يادگيري خود داشته باشد. لذا نحوۀ برنام هريزي و اجراي اين الگو ن هتنها به مدرسان زبان انگليسي،
بلكه به مدرسان گراي شها و دروس گوناگون نيز پيشنهاد م يشود.
-
توصيفگر فارسي
الگو , يادگيري معكوس , تدريس , زبان انگليسي
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1401
-
دوره
21
-
جلد
2
-
شماره سريال
82
-
صفحه
81-104
-
ماه
تابستان
-
لينک به اين مدرک :