نويسنده :
فاطمه حسيني مروست
عنوان :
رتبه بندي معيارهاي كيفيت خدمات آموزشي و موسسات داراي رشته حسابداري از ديد كاربران درگير با رشته حسابداري و حسابرسي (مطالعه موردي:شهرستان يزد)(حسابداري8)
عنوان به انگليسي :
Ranking of the quality of educational services and institutions with accounting discipline from the perspective of user involved with the field of accounting and auditing (Case study:Yazd city)
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
استاد راهنما :
جمال برزگري
موضوع ها :
كيفيت خدمات - تجزيه و تحليل سلسله مراتبي - دانشگاههاي شهرستان يزد
چكيده :
امروزه يكي از دغدغههاي مهم خانوادهها، انتخاب رشته تحصيلي خوب، انتخاب محل تحصيل مناسب و به ويژه كيفيت آن محل تحصيل براي فرزندان خود است. كيفيت خدمات رشته حسابداري واطمينان از آن نيز يكي از مسائل اساسي در فرايند آموزشي اين رشته بوده است. هدف از اين تحقيق، تعيين شاخصهاي مؤثر بركيفيت خدمات رشته حسابداري از ديد كاربران درگير در اين رشته و سپس رتبهبندي اين شاخصها از ديد دانشجويان رشته حسابداري در دانشگاههاي شهرستان يزد ميباشد. در ابتدا با مرور كامل ادبيات و تحقيقات مشابه داخلي و خارجي و سپس با كمك اساتيد راهنما و مشاور و كارشناسان و متخصصين دانشگاهها، پرسشنامهاي طراحي ومورد اصلاح قرار گرفت كه شاخصهاي اين پرسشنامه هدف اصلي پژوهش را شامل ميشدند. پايايي پرسشنامه مقايسه زوجي با استفاده از نرخ ناسازگاري و پرسشنامه رتبهبندي با استفاده از مقدار آلفاي كرونباخ 880/0 تأييد شد. نمونه آماري پرسشنامه مقايسه زوجي جمعي از خبرگان متخصص دررشته حسابداري و نمونه آماري پرسشنامه رتبهبندي را 324 نفر از دانشجويان رشته حسابداري شهرستان يزد (تفكيك شده متناسب با هر مقطع) كه با استفاده از فرمول كوكران به دست آمد، مشخص گرديد. پس از توزيع و جمعآوري پرسشنامهها دادهها با استفاده از مدل تجزيه و تحليل سلسله مراتبي و ميانگينگيري رتبهها تجزيه و تحليل شد. نتايج نشان داد كه از ديد خبرگان رشته حسابداري بعد كيفيت خدمات آموزشي با وزني معادل 521/0داراي بالاترين اهميت و در رتبه اول قرار گرفت و بعدكيفيت خدمات اداري در رتبه دوم، كيفيت خدمات رفاهي در رتبه سوم و كيفيت خدمات پژوهشي در رتبه چهارم قرار گرفت. همچنين در رتبهبندي نهايي معيار تجربه عملي اساتيد، ارائه آموزش نظري و عملي به دانشجويان به نحوي كه بتواند مستقيماً وارد بازار كار شوند و همچنين دارا بودن اساتيد از دانش تخصصي لازم در مباحث درسي رتبههاي اول را به خود اختصاص و معيارهاي وجود دستور عمل واضح و مشخص جهت انجام امور پژوهشي و جذابيت ظاهري تسهيلات فيزيكي، پايينترين رتبهها را به خود اختصاص دادهاند.
تاريخ نمايه سازي :
1397/10/25
تاريخ ثبت مدرك :
1402/10/18
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي