شماره راهنما :
KA_HSD1188
نويسنده :
مهناز اخوان آرا
عنوان :
آسيب شناسي مدارس هوشمند متوسطه (دوره ي اول و دوم) شهرستان يزد از ديدگاه مديران و معلمان(آموزش و بهسازي منابع انساني45)
عنوان به انگليسي :
Pathology of intelligence school Of high school in Yazd from the viewpoint Of principals and teachers
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
بهسازي منابع انساني
استاد راهنما :
سلاله شهوازيان
استاد مشاور :
سميه كهدوئي
موضوع ها :
آسيب شماسي - مدارس هوشمند - شهرستان يزد
چكيده :
هوشمندسازي مدارس يكي از دستاوردهاي مهم در روند برنامههاي آموزش و پرورش است كه قواعد و نتايج خوبي را به همراه دارد و تحولي نوين در امر آموزش و پرورش همراه با تجارب واقعي محيط زندگي دانشآموزان و فرداي آنها خواهد بود. اهميت آموزش و پرورش در شكلگيري آينده جامعه ضرورت آسيبشناسي مستمر مدارس بهويژه مدارس هوشمند را ايجاب ميكند. پژوهش حاضر باهدف آسيبشناسي مدارس هوشمند در شهرستان يزد انجام شد. اين پژوهش، كيفي و از نوع تحليل محتوا بود. جامعه آماري پژوهش شامل كليه مديران و معلمان مدارس هوشمند (170 نفر) در شهر يزد بود. روش نمونهگيري هدفمند بود و ازآنجاييكه در تحقيقات كيفي حجم نمونه بر اساس دستيابي به اشباع دادهها در مصاحبه افراد معين ميشود؛ پژوهش حاضر طي مصاحبه با 15 نفر به اشباع رسيد. محقق با 15 مدير و معلم در زمينه آسيبهاي مدارس هوشمند مصاحبه عميق كرده و به دليل تكراري شدن كدها و عدم تشكيل طبقه و زير طبقه جديد در زمان تحليل، به اشباع دادهها رسيد و نمونهگيري را خاتمه داد. جهت تجزيهوتحليل دادهها از نرمافزار MAXQDA10 استفاده شد. بهاينترتيب كه بامطالعه دستنوشتهها كه همان واحدهاي تجزيهوتحليل را تشكيل ميدادند، محقق تلاش كرد كه متن را كدگذاري نموده و مقولهها را استخراج نمايد. درنهايت با رعايت معيارهاي اعتبار پذيري، انتقالپذيري، قابليت اطمينان، تأييديذيري، آسيبهاي مدارس هوشمند در هفتطبقه سازماندهي شد كه عبارتند از: آسيب جسمي به دانشآموزان، آسيب روحي و رواني به معلمان، آسيب به عدالت آموزشي، آسيب به روابط خانوادگي، آسيب به هوش حسي - حركتي دانشآموزان، آسيب اخلاقي به دانشآموزان، آسيب يادگيري به دانشآموزان.
تاريخ نمايه سازي :
1398/07/03
تاريخ ثبت مدرك :
1402/09/13
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي