شماره راهنما :
KA_HSD1310
عنوان :
تعيين تاثير نقاشي درماني بر سلامت روان و علائم اختلال نقص توجه/بيش فعالي كودكان مقطع پيش دبستاني(آموزش و بهسازي منابع انساني66)
عنوان به انگليسي :
Determining the Effect of Painting Therapy on Mental Health and Symptoms of Attention Deficit/Hyperactivity Disorder in Preschool Children
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
بهسازي منابع انساني
استاد راهنما :
مهدي تولائي
استاد مشاور :
سميه كهدويي
موضوع ها :
نقاشي درماني - سلامت روان - علائم اختلال نقص توجه - بيش فعالي
چكيده :
پژوهش حاضر با هدف بررسي اثربخشي نقاشي درماني بر سلامت روان و علائم اختلال نقص توجه / بيش فعالي كودكان مقطع پيش دبستاني غيرانتفاعي شهرستان يزد صورت گرفته است. جامعه آماري اين پژوهش كليه دانش آموزان مقطع پيش دبستاني غيرانتفاعي شهرستان يزد تشكيل ميدهند كه در سال 1396-1397 مشغول به تحصيل بودهاند. دانش آموزان شركت كننده به صورت نمونهگيري در دسترس انتخاب شده، و دو گروه آزمايشي و كنترل گمارده شدند. حجم نمونه 30 نفر انتخاب شد كه شامل 15 نفر براي گروه آزمايش و 15 نفر كنترل ميباشند. ابزار پژوهش پرسشنامه ارزيابي سلامت روان (كانرز و همكاران، 1999) و جلسات نقاشي درماني بود. اين جلسات شامل تعداد جلسات 12 جلسه به صورت گروهي بود. با استفاده از آمار توصيفي و استنباطي و بهرهگيري از جدول دو بعدي و نمودارها، و تحليل كواريانس به تحليل دادهها پرداخته شد. يافتهها نشان دادند كه نقاشي درماني بر بهبود سلامت روان و كاهش علائم اختلال نقص توجه / بيش فعالي در كودكان موثر بود.
تاريخ نمايه سازي :
1398/10/15
تاريخ ثبت مدرك :
1402/09/15
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي