شماره راهنما :
KA-BMEB1312
عنوان :
بررسي تاثير مفهوم برند پايگاه هاي علمي بر قصد استفاده اساتيد دانشگاه ها با توجه به نقش متفيرهاي تجربه حسي ، تعهدات مشتري و ارزش ويژه برند(تجارت الكترونيك9)
عنوان به انگليسي :
The Effect of Web of Science Brand Concepts on the Intention of university Teachers Using the Variables of Sensory Experience, Customer Commitments and Brand Equity
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
استاد راهنما :
شهناز نايب زاده
استاد مشاور :
جواد يوسفيان
موضوع ها :
مفهوم برند- قصد استفاده- تجربه حسي- تعهدات مشتري- ارزش ويژه برند
مندرجات :
چكيده
در دنياي امروز، پايگاه هاي علمي يكي از ابزارهاي اساسي در توسعه علم در دنياي امروزي به حساب اورده شده و جايگاه ويژه اي در انتشار آخرين دستاوردهاي دانش بشري دارند و براي بازديدكنندگان و پژوهشگران ارزش زيادي دارند. پايگاه هاي علمي، بهترين روش براي يافتن اطلاعات مورد نياز توسط محققان و پژوهشگران از يك سو و از سوي ديگر بهترين راه براي جذب اساتيد و دانشجويان توسط ارائه كنندگان خدمات هستند. هدف از پژوهش، بررسي تأثير مفهوم برند پايگاه هاي علمي بر قصد استفاده اساتيد دانشگاه ها با توجه به نقش متغيرهاي تجربه حسي، تعهدات مشتري و ارزش ويژه برند مي باشد. اين تحقيق، از حيث هدف به صورت كاربردي و از نظر ماهيت و روش پژوهش، توصيفي از نوع همبستگي و به صورت پيمايشي است. جامعه آماري، كل اعضاي هئيت علمي (اساتيد پزشكي و غيرپزشكي) تمام وقت دانشگاه هاي شهر يزد بوده كه تعداد 193 نفر به عنوان نمونه بصورت تصادفي ساده انتخاب شدهاند. ابزار گردآوري دادهها، پرسشنامه با ميزان روايي و پايايي مورد تاييد بوده و دادهها با استفاده از نرم افزار spss21 تجزيه و تحليل گرديده است؛ تاييد روابط بين متغيرها و عوامل از طريق تحليل عاملي تاييدي و تكنيك مدل سازي PLS با استفاده از نرم افزار PLS2 Smart انجام شده است. همچنين با استفاده از آزمون سبل فرض نقش ميانجي متغيرها مورد بررسي قرار گرفته است. يافته هاي اين پژوهش نشان مي دهد كه مفهوم برند بر تجربه حسي برند، دلبستگي عاطفي و رضايت مشتري تأثير معناداري دارد. همچنين رابطه تجربه حسي برند، دلبستگي عاطفي و رضايت مشتري با تعهد مشتري معناداري دارد. نتايج نشان داده است رابطه تعهد مشتري با ارزش ويژه برند به تاييد رسيده و ارزش ويژه برند بر قصد استفاده تأثير داشته است. مفهوم برند از طريق تجربه حسي برند، دلبستگي عاطفي و رضايت مشتري بر تعهد مشتري تاثير ميگذارد. تجربه حسي برند، دلبستگي عاطفي و رضايت مشتري از طريق تعهد مشتري بر ارزش ويژه برند تاثير گذاشته است. از طرفي، تعهد مشتري از طريق ارزش ويژه برند بر قصد استفاده تاثير گذاشته است.
تاريخ نمايه سازي :
1398/10/23
نام نمايه ساز :
سميرا سامعي
تاريخ ثبت مدرك :
1402/08/07
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي