شماره ركورد :
1391
شماره راهنما :
KA-BMEB1400
نويسنده :
شقايق شهابي نژاد
عنوان :
تاثير سرمايه اجتماعي بر تعامل مشتري با برند با توجه به نقش اعتماد و ارزش خريد( تجارت الكترونيك25)
عنوان به انگليسي :
The effect of social capital on customer brand engement by considering the role of trust and shopping value case study: Digi Kala company
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
تاريخ دفاع :
1399/08/07
استاد راهنما :
سعيد سعيدا اردكاني
استاد مشاور :
حسن حاتمي نسب
موضوع ها :
سرمايه اجتماعي- ارزش خريد- اعتماد- تعامل مشتري با برند
چكيده :
امروزه گرايش مشتريان به داشتن سطح گسترده¬اي از تعاملات با برندها و شركت¬هاي مختلف تبيين¬كننده موفقيت و كارآمدي اين واحدها بوده كه اين مسئله با در نظر داشتن ماهيت و نوع فعاليت و نيز نوع نگرش ذينفعان و منافع مورد انتظار آن¬ها از شاخص¬هاي متمايزي تبعيت مي¬كند. هدف از انجام پژوهش پيش رو بررسي تاثير سرمايه اجتماعي بر تعامل مشتري با برند با توجه به نقش اعتماد و ارزش خريد مي¬باشد. اين پژوهش از حيث هدف كاربردي و از جهت ماهيت و روش پژوهش به شكل توصيفي از نوع همبستگي و به صورت پيمايشي است. جامعه آماري اين پژوهش شامل دنبال¬كنندگان صفحه شركت ديجي كالا در شبكه اجتماعي اينستاگرام بوده كه تعداد 156 نفر بر اساس قاعده 5 برابري تعداد سنجه¬هاي پرسشنامه و با روش نمونه در دسترس در اين تحقيق مشاركت داشته¬اند. ابزار پژوهش جهت گردآوري داده‌ها، پرسشنامه استاندارد بوده و تجزيه و تحليل داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS22 و آزمون فرضيه‌ها به واسطه روش مدل‌سازي معادلات ساختاري و نرم افزار SmartPLS-3 انجام شده ‌است. نتايج حاصل از پژوهش نشان مي¬دهد كه سرمايه ساختاري بر ارزش سودمندگرايانه و لذتجويانه تاثير معناداري ندارد. سرمايه شناختي بر ارزش سودمندگرايانه تاثير معنادار و مثبتي داشته و اين در حالي است كه با ارزش لذت¬جويانه رابطه معناداري ندارد. سرمايه رابطه¬اي بر ارزش سودمندگرايانه و ارزش لذت¬جويانه تاثير معنادار و مثبتي دارد. رابطه معنادار و مثبتي بين ارزش سودمندگرايانه و ارزش لذت¬جويانه با اعتماد به فروشنده و اعتماد به محصول وجود دارد. اعتماد به فروشنده بر اعتماد به محصول تاثير معنادار و مثبتي داشته و در نهايت اعتماد به فروشنده و اعتماد به محصول بر تعامل مشتري با برند تاثير معنادار و مثبتي دارند.
تاريخ نمايه سازي :
1400/01/15
نام نمايه ساز :
سميرا سامعي
شماره مدرك :
1400
تاريخ ثبت مدرك :
1402/08/06
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت