شماره ركورد :
1393
شماره راهنما :
KA-BMEB1402
نويسنده :
احسان اسلامي
عنوان :
تاثير انگيزه هاي سودمند گرايانه و لذت جويانه بر قصد خريد و انجام تبليغات دهان به دهان از طريق شبكه هاي اجتماعي(تجارت الكترونيك28)
عنوان به انگليسي :
The Effect of Utilitarian and Hedonistic ZMotives on Word of RMouth and Purchase Intention through Social Media
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
تاريخ دفاع :
1399/08/03
استاد راهنما :
محمود نادر بني
استاد مشاور :
مهدي المدرسي الحسيني
موضوع ها :
قصد تبليغات دهان به دهان- جستجوي محصولات در رسانه هاي اجتماعي
چكيده :
چكيده امروزه رشد روزافزون استفاده از اينترنت در سراسر دنيا و به تبع آن استفاده از شبكهها و رسانههاي اجتماعي تحولي شگرف را در سبك زندگي مردم ايجاد نموده و به شكل گستردهاي زمينه جذب هر چه بيشتر كاربران را فراهم كرده است. اين موضوع باعث شده است تا فعالان در حوزه كسب و كار فراتر از رويههاي تجاري سنّتي خود در تلاش باشند تا از اين پتانسيل در راستاي اهداف خود استفاده نموده و سطح ارتباطات و تعاملات خود را با مشتريان ارتقا دهند. هدف از پژوهش پيش رو تأثير انگيزه‌هاي سودمندگرايانه و لذت‌جويانه بر قصد خريد و انجام تبليغات دهان به دهان از طريق شبكه‌هاي اجتماعي مي باشد. اين پژوهش از حيث هدف كاربردي و از جهت ماهيت و روش پژوهش به شكل توصيفي از نوع همبستگي و به صورت پيمايشي است. جامعه آماري اين پژوهش شامل كاربران شبكه اجتماعي اينستاگرام در شهر يزد بوده كه تعداد 226 نفر بر اساس قاعده 5 برابري تعداد سنجه هاي پرسشنامه و با روش نمونه در دسترس در اين تحقيق مشاركت داشته اند. ابزار پژوهش جهت گردآوري داده‌ها، پرسشنامه استاندارد بوده و تجزيه و تحليل داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS22 و آزمون فرضيه‌ها به واسطه روش مدل‌سازي معادلات ساختاري و نرم افزار SmartPLS-3 انجام شده ‌است. نتايج حاصل از پژوهش حاكي از اين است از ميان پيشآيندهاي انگيزههاي سودمندگرايانه سهولت استفاده، انتخاب محصول، تبليغات شخصيسازي شده بر انگيزههاي سودمندگرايانه تأثير معنادار و مثبتي داشته و اين در حالي است كه در دسترس بودن اطلاعات بر انگيزههاي سودمندگرايانه تأثير معناداري ندارد. علاوه بر اين؛ از ميان پيشآيندهاي انگيزههاي لذتجويانه تنها حس ماجراجويي بر انگيزههاي لذتجويانه تأثير معنادار و مثبتي داشته در حالي كه اجتماعيسازي و حس استقلال و وضعيت با آن داراي رابطه معناداري نميباشند. انگيزههاي سودمندگرايانه و لذتجويانه بر جستجوي محصولات در شبكه اجتماعي اينستاگرام تأثير مثبت و معناداري دارند. جستجوي محصولات در شبكه اجتماعي اينستاگرام داراي رابطه معنادار و مثبتي با قصد خريد و قصد تبليغات دهان به دهان ميباشد.
تاريخ نمايه سازي :
1400/01/15
نام نمايه ساز :
سميرا سامعي
شماره مدرك :
1402
تاريخ ثبت مدرك :
1402/08/07
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت