شماره ركورد :
1462
شماره راهنما :
KA_HSD1471
نويسنده :
الهه زارع خورميزي
عنوان :
اثربخشي آموزش بازي مبتني بر خلاقيت بر خودباوري و انگيزه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان(آموزش و بهسازي منابع انساني76)
عنوان به انگليسي :
The effectiveness of creativity based on self-efficacy and achivement motivation of students
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
بهسازي منابع انساني
تاريخ دفاع :
1399/07/19
استاد راهنما :
سلاله شهوازيان
استاد مشاور :
سميه كهدوئي
موضوع ها :
انگيزش پيشرفت تحصيلي، خودباوري، آموزش بازي، خلاقيت، يادگيري خلاقانه
چكيده :
امروزه در سراسر كشورهاي دنيا روش‌هاي نوين آموزشي در حال گسترش هستند؛ يكي از اين روشها، آموزش مبتني بر بازي ميباشد. اين پژوهش با هدف تعيين تأثيرات بازي‌هاي آموزشي مبتني بر خلاقيت بر خودباوري و انگيزش پيشرفت تحصيلي در دانش‌آموزان پايه ششم ابتدايي انجام گرفت. پژوهش حاضر از نوع نيمه آزمايشي با طرح پيش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه كنترل مي‌باشد. براي انجام پژوهش تعداد 30 نفر از دانش‌آموزان مقطع ششم ابتدايي به روش نمونه‌گيري در دسترس از دبستاني دخترانه در ناحيه 2 آموزش ‌و پرورش شهر يزد انتخاب و سپس اين تعداد در دو گروه 15 نفره آزمايش و كنترل تقسيم شدند. گروه آزمايش در طي 13 جلسه 60 دقيقه‌اي تحت آموزش قرار گرفتند. سپس اطلاعات حاصل از پژوهش با استفاده از روش‌هاي آماري نظير آزمون تي مستقل و كوواريانس و توسط نرم‌افزار SPSS25 تحليل شدند. يافته‌هاي پژوهش نشان داد ميانگين‌هاي گروه آزمايش در مقايسه با گروه كنترل در هر دو متغير خودباوري و انگيزش پيشرفت تحصيلي رشد معناداري داشته‌اند و نتايج آماري حاصل از تحليل كوواريانس در سطح اطمينان 95 درصد معنادار شده است. با توجه به نتايج تحقيق، اثر عامل آموزش بعد از كنترل اثر متغير كنترل در اين طرح معني‌دار بود. با توجه به مقدار (sig0<0.05) آموزش بازي مبتني بر خلاقيت بر خودباوري دانش‌آموزان پايه ششم ابتدايي مؤثر بوده است. همچنين اثر عامل آموزش بعد از كنترل اثر متغير كنترل در اين طرح معني‌دار بود (sig<0.05) و به عبارتي مي‌توان گفت آموزش بازي مبتني بر خلاقيت بر بهبود و افزايش انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان پايه ششم مؤثر بوده است. درنتيجه مي‌توان بيان داشت كه بازي‌هاي آموزشي مبتني بر خلاقيت توانسته است خودباوري و انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان را بهبود ببخشد.
تاريخ نمايه سازي :
1400/03/03
نام نمايه ساز :
سميرا سامعي
شماره مدرك :
1471
تاريخ ثبت مدرك :
1402/09/18
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت