شماره راهنما :
KA-HSD1482
عنوان :
بررسي اثر بخشي آموزش مهارت هاي فرزند پروري والدين بر كاهش علايم اضطراب در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان فلاورجان - استان اصفهان(آموزش و بهسازي منابع انساني52)
عنوان به انگليسي :
the effectiveness of parenting skills training on reducing anxiety symptoms in students in high school male students in falavarjan city- isfahan province
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
بهسازي منابع انساني
استاد راهنما :
دكتر مهدي تولايي
استاد مشاور :
دكتر سميه كهدويي
موضوع ها :
مهارت هاي فرزند پروري مثبت -اضطراب كودكان
چكيده :
هدف پژوهش حاضر بررسي اثربخشي آموزش مهارتهاي فرزند پروري مثبت بر كاهش علائم اضطراب در دانش آموزان دوره ابتدايي ميباشد. طرح پژوهش حاضر شبه آزمايشي پيش آزمون-پس آزمون بدون گروه كنترل ميباشد. جامعه آماري پژوهش را كليه دانش آموزان پسر و دختر دوره دبستان شهرستان فلاورجان كه در سال تحصيلي 97-98 تشكيل ميدهند. به منظور انتخاب آزمودنيها از روش نمونه گيري هدفمند استفاده شد؛ و آموزش به افرادي داده شد كه داراي كودكاني با علائم اضطراب بودند. حجم نمونه در اين مطالعه نيز 25 نفر كه در پرسشنامه اضطراب كودكان داراي اضطراب تشخيص داده شده بودند، انتخاب شدند.
ابزار جمع آوري اطلاعات، پرسشنامه اضطراب كودكان اسپنس (SCAS) و برنامه آموزش مهارت-هاي فرزندپروري مثبت ميباشد. جهت تحليل دادهها از آمار توصيفي همچون ميانگين، واريانس و انحراف استاندارد استفاده شد و در آمار استنباطي از آزمون t زوجي و معادل ناپارامتريك ويلكاكسون استفاده شد. نتايج پژوهش نشان داد كه با ارائه آموزش مهارتهاي فرزند پروري مثبت به والدين نمره علائم كل اضطراب در فرزندان كاهش پيدا ميكند كه اين خود بيانگر اثر بخشي آموزش مهارتهاي فرزند پروري بر كاهش علائم اضطراب در دانش آموزان دوره ابتدايي است.
تاريخ نمايه سازي :
1400/03/03
نام نمايه ساز :
مونا رزاقي
تاريخ ثبت مدرك :
1402/09/15
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي