شماره ركورد :
1478
شماره راهنما :
KA_BFM1487
نويسنده :
مرجان گنجي زاده
عنوان :
تاثير آميخته بازاريابي در تجارت اجتماعي بر وفاداري مشتري با توجه به نقش ارزش از نظر مشتري(مديريت بازرگاني- مالي3)
عنوان به انگليسي :
The effect of social commerce marketing mix on customer loyalty by considering the role of customer value
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
مديريت بازرگاني
تاريخ دفاع :
1399/02/14
استاد راهنما :
شهناز نايب زاده
استاد مشاور :
حسن حاتمي نسب
موضوع ها :
وفاداري مشتري، ارزش از نظر مشتري، آميخته بازاريابي تجارت اجتماعي
چكيده :
هدف از پژوهش پيش رو بررسي تاثير آميخته بازاريابي در تجارت اجتماعي بر وفاداري مشتري با توجه به نقش ارزش از نظر مشتري مي باشد. اين پژوهش از حيث هدف كاربردي و از جهت ماهيت و روش پژوهش به شكل توصيفي از نوع همبستگي و به صورت پيمايشي است. جامعه آماري اين پژوهش شامل مشتريان ديجي كالا با تجربه خريد از اپليكيشن در سطح شهر يزد بوده كه تعداد 211 نفر بر اساس قاعده 5 برابري تعداد سنجه هاي پرسشنامه به عنوان نمونه به روش نمونهگيري در دسترس در اين تحقيق مشاركت داشتهاند. ابزار پژوهش جهت گردآوري داده‌ها، پرسشنامه استاندارد بوده و تجزيه و تحليل داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS22 و آزمون فرضيه‌ها به واسطه روش مدل‌سازي معادلات ساختاري و نرم افزار SmartPLS-3 انجام شده ‌است. نتايج حاصل از پژوهش حاكي از اين است كه آميخته بازاريابي در تجارت اجتماعي بر ارزش از نظر مشتري و مولفههاي آن مشتمل بر ارزش منفعت جويانه، لذّت جويانه و اجتماعي تاثير مثبت و معناداري دارد. ارزش از نظر مشتري بر وفاداري مشتري تاثير معنادار و مثبتي داشته و اين در حالي است كه از حيث ابعاد؛ ارزش منفعت جويانه بر وفاداري مشتري تاثير معناداري نداشته ولي ارزش لذت جويانه و ارزش اجتماعي با وفاداري مشتري داراي رابطهاي معنادار و مثبتي ميباشند. در نهايت آميخته بازاريابي در تجارت اجتماعي بر وفاداري مشتري تاثير مثبت و معناداري دارد. ارزش از نظر مشتري در رابطه بين آميخته بازاريابي تجارت اجتماعي با وفاداري مشتري نقش ميانجي را ايفا نموده و اين در حالي است كه مولفه ارزش منفعت جويانه اين رابطه را ميانجيگري ننموده ولي ارزش لذت جويانه و ارزش اجتماعي در اين رابطه نقش ميانجي را ايفا مينمايند.
تاريخ نمايه سازي :
1400/03/04
نام نمايه ساز :
سميرا سامعي
شماره مدرك :
1487
تاريخ ثبت مدرك :
1402/11/26
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت