شماره ركورد :
1535
شماره راهنما :
KA-BMEB1544
نويسنده :
مهدي بقايي
عنوان :
بررسي تاثير طراحي بصري تبليغات در شبكه هاي اجتماعي بر قصد خريد مصرف كننده (تجارت الكترونيك 42)
عنوان به انگليسي :
Investigating the Effect of Advertising Visual Design on Social Networks on the Consumerʹs Purchase Intention
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
تاريخ دفاع :
1399/07/28
استاد راهنما :
اميررضا كنجكاو منفرد
استاد مشاور :
سيد سعيد سعيدا اردكاني
موضوع ها :
قصد خريد - نگرش به برند - نگرش نسبت به تبليغات - اعتماد به برند - طراحي بصري تبليغات
چكيده :
امروزه با توجه به رشد و توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات و استفاده از اينترنت در سراسر دنيا؛ رفتار و فرآيند خريد افراد همانند ديگر رويه¬هاي زندگي آن¬ها دستخوش تحولات گسترده¬اي شده و از همين رو صاحبان كسب و كار در تلاش هستند تا از اين قابليت به منظور ارتقا سطح تعاملات و ارتباطات خود با مشتريان استفاده نموده و به واسطه انجام اقداماتي در اين عرصه، علاوه بر فراهم آوردن تسهيلاتي براي آن¬ها به واسطه انجام فعاليت¬هاي ترفيعي روي نوع ديدگاه و نگرش و نيز رويكردهاي عملكردي ذينفعان خود تاثيرگذار باشند. هدف از پژوهش پيش رو بررسي تاثير طراحي بصري تبليغات بر قصد خريد با توجه به نقش نگرش به برند، نگرش نسبت به تبليغات و اعتماد به برند مي¬باشد. اين پژوهش از حيث هدف كاربردي و از جهت ماهيت و روش پژوهش به شكل توصيفي از نوع همبستگي و به صورت پيمايشي است. جامعه آماري اين پژوهش شامل كاربران اپليكيشن داروچي در شهر يزد بوده كه تعداد 168 نفر بر اساس قاعده 5 برابري تعداد سنجه هاي پرسشنامه و با روش نمونه در دسترس در اين تحقيق مشاركت داشته اند. ابزار پژوهش جهت گردآوري داده‌ها، پرسشنامه استاندارد بوده و تجزيه و تحليل داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS22 و آزمون فرضيه‌ها به واسطه روش مدل‌سازي معادلات ساختاري و نرم افزار SmartPLS-3 انجام شده ‌است. نتايج حاصل از پژوهش حاكي از اين است طراحي بصري تبليغات بر نگرش به برند، نگرش نسبت به تبليغات و قصد خريد تاثير معنادار و مثبتي دارد. نگرش نسبت به تبليغات بر اعتماد به برند و نگرش برند تاثير معنادار و مثبتي داشته و اين در حالي است كه بر قصد خريد تاثير معناداري ندارد. نگرش به برند بر قصد خريد تاثير معنادار و مثبتي داشته و اين در حالي است كه اعتماد به برند داراي رابطه معناداري با قصد خريد نمي¬باشد. اعتماد به برند بر نگرش به برند داراي تاثير مثبت و معناداري است. واژگان كليدي: قصد خريد، نگرش به برند، نگرش نسبت به تبليغات، اعتماد به برند، طراحي بصري تبليغات.
تاريخ نمايه سازي :
1400/06/21
نام نمايه ساز :
فرشته صادقيه
شماره مدرك :
1544
تاريخ ثبت مدرك :
1402/05/30
وارد كننده اطلاعات :
مونا رزاقي
لينک به اين مدرک :

بازگشت