شماره راهنما :
KA-BMEB1554
نويسنده :
آزاده دهقان چناري
عنوان :
تاثير مسئوليت اجتماعي بر تصوير ذهني مشتريان ( تجارت الكترونيك46)
عنوان به انگليسي :
The fffect of Social responsibility on customers mental image
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
استاد راهنما :
داوود عندليب
استاد مشاور :
احمد حاجي مرادي
موضوع ها :
مسئوليت اجتماعي، تصوير ذهني مشتريان، روش جنگل هاي تصادفي
چكيده :
تحقيق حاضر با هدف بررسي تأثير مسئوليتپذيري اجتماعي سازمان بر تصوير ذهني مشتريان در بانك قرضالحسنه رسالت انجامشده است. اين تحقيق از نوع توصيفي و به لحاظ هدف كاربردي است. روش جمعآوري اطلاعات استفاده از پرسشنامه استاندارد (مدل مسئوليت اجتماعي كارول و مدل انگيزشي-بهداشتي هرزبرگ) و نمونهگيري، از نوع تصادفي ساده مورداستفاده قرارگرفته است. روايي پرسشنامه علاوه بر روايي محتوي كه دلالت بر استاندارد بودن ابزار اندازهگيري دارد، توسط نظر اساتيد و خبرگان نيز مورد تأييد قرار گرفت؛ و پايايي آن با استفاده از آلفاي كرونباخ براي پرسشنامه بيشتر از 70% به بالا براي متغيرها محاسبه گرديد. جامعه آماري تحقيق حاضر 200 نفر از مشتريان بانك ميباشد. بهمنظور گردآوري دادهها و اطلاعات از هر دو روش ميداني و كتابخانهاي استفاده شد. بهمنظور بررسي ادبيات مربوط به موضوع، روش كتابخانهاي استفاده خواهد شد. بهمنظور جمعآوري دادههاي موردنياز براي بررسي فرضيات نيز از روش ميداني استفاده خواهد شد. روش كتابخانهاي شامل مطالعه انواع متون فارسي و انگليسي در رابطه با ادبيات مربوط به موضوع هست. درروش ميداني با استفاده از پرسشنامه و توزيع آن در بين نمونه آماري، دادههاي موردنياز براي انجام تحقيق، جمعآوري خواهد شد.ازآنجاكه در تحقيق حاضر به دنبال بررسي رابطه بين متغيرها هستيم، يك تحقيق توصيفي-همبستگي هست. روش تجزيهوتحليل دادهها، همبستگي و رگرسيون با استفاده از نرمافزار آماري R است. نتايج تحليل رگرسيون نشان داد كه اثر مستقيم مسئوليتپذيري اجتماعي درك شده و مؤلفههاي آن بر تصوير ذهني مشتريان مثبت و معنادار است. درنتيجه از عوامل مؤثري كه هر سازمان ميتواند درراستاي انگيزش منابع انساني خود مدنظر قرار دهد، مسئوليتپذيري اجتماعي است.
تاريخ نمايه سازي :
1400/11/18
نام نمايه ساز :
سميرا سامعي
تاريخ ثبت مدرك :
1402/08/08
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي