شماره ركورد :
1565
شماره راهنما :
KA_ESED1574
نويسنده :
پريسا نعمت اللهي
عنوان :
اثر بخشي روش تدريس ايفاي نقش در درس هديه هاي آسماني بر خويشتن پذيري و احساس تعلق به مدرسه در دانش آموزان پسر پايه ششم ابتدائي ناحيه 2 استان يزد(آموزش ابتدائي2)
عنوان به انگليسي :
The effectiveness of role-play teaching method in heavenly gifts lesson on self acceptance and sense of belonging to school in sixth grade elementary school boy students in District 2 of Yazd province
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
آموزش ابتدايي
تاريخ دفاع :
1400/07/18
استاد راهنما :
كاظم علوي
استاد مشاور :
سميه كهدوئي
موضوع ها :
روش تدريس ايفاي نقش، خويشتن پذيري، احساس تعلق به مدرسه
چكيده :
هدف پژوهش حاضر بررسي اثربخشي روش تدريس ايفاي نقش در درس هديه‌هاي آسماني بر خويشتن پذيري و احساس تعلق به مدرسه در دانش¬آموزان پسر پايه ششم ابتدايي ناحيه 2 استان يزد بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف يك پژوهش كاربردي و به لحاظ روش جمع آوري اطلاعات يك پژوهش نيمه آزمايشي با طرح پيش آزمون/ پس آزمون با گروه كنترل بود. جامعه آماري اين پژوهش شامل 3464 دانش¬آموز پسر پايه ششم ابتدايي ناحيه 2 شهر يزد در سال تحصيلي 1400-1399 بود. از ميان جامعه آماري با استفاده از روش نمونه گيري دردسترس، 30 نفر كه داراي ملاك‌هاي ورود و خروج بودند نمونه آماري را تشكيل داده و به صورت تصادفي به دو گروه معادل 15 نفره آزمايش و كنترل تقسيم شدند .درس هديه‌هاي آسماني براي گروه آزمايش با روش تدريس ايفاي نقش تدريس گرديد و اين در حالي بود كه گروه كنترل با روش تدريس سخنراني درس هديه هاي آسماني براي آنها ارائه گرديد.ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامه پذيرش بي قيد و شرط (خويشتن پذيري) چمبرلين و هاگا (2001) و پرسشنامه استاندارد احساس تعلق به مدرسه بري بتي وات (2004) بود .براي تجزيه و تحليل داده‌هاي پژوهش از تحليل كوواريانس استفاده شد. داده‌ها به كمك نرم‌افزار spss-22 تحليل شدند. نتايج حاكي از اين بود كه آموزش روش تدريس ايفاي نقش در درس هديه‌هاي آسماني به طور معناداري منجر به افزايش خويشتن پذيري و مؤلفه‌هاي آن (پذيرش بي¬قيد و شرط و پذيرش مشروط) و افزايش احساس تعلق به مدرسه و مؤلفه‌هاي آن (حمايت معلم، مشاركت در اجتماع، رعايت عدالت و احترام، احساس مثبت، ارتباط فرد با مدرسه و مشاركت علمي) در دانش¬آموزان مي¬شود. در نتيجه مي¬توان گفت روش تدريس ايفاي نقش در درس هديه‌هاي آسماني رويكرد مناسبي جهت افزايش خويشتن پذيري و احساس تعلق به مدرسه در دانش¬آموزان پسر پايه ششم ابتدايي ناحيه 2 استان يزد مي¬باشد.
تاريخ نمايه سازي :
1400/11/24
نام نمايه ساز :
سميرا سامعي
شماره مدرك :
1574
تاريخ ثبت مدرك :
1402/11/30
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت