شماره راهنما :
KA_ESED1575
نويسنده :
زينت كارگر حاجي آبادي
عنوان :
اثر بخشي فرزند پروري مبتني بر ذهن آگاهي برخود كار آمدي والدگري و خود تنظيمي عاطفي در مادران داراي كودكان دبستاني( آموزش ابتدائي3)
عنوان به انگليسي :
the effectiveness of mindfulness based parenting on parenting self effecacy and emotional self regulation in with primary school children in Yazd
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
آموزش ابتدايي
استاد راهنما :
مهديه شفيعي نادري
موضوع ها :
فرزند پروري مبتني بر ذهن آگاهي، خود كارآمدي والد گري، خود تنظيمي عاطفي
چكيده :
پژوهش حاضر با هدف بررسي اثر بخشي فرزندپروري مبتني بر ذهن¬آگاهي بر خودكارآمدي والدگري و خودتنظيمي عاطفي در مادران داراي كودكان دبستاني شهر يزد انجام شد. روش تحقيق از نوع نيمه آزمايشي با طرح پيش آزمون -پس آزمون با گروه كنترل بود. جامعه¬ي آماري پژوهش را كليه مادران كودكان دبستاني شهر يزد تشكيل دادند. حجم نمونه شامل 30نفر بود كه به شيوه¬ي نمونه گيري خوشه¬اي انتخاب و در دو گروه (15نفركنترل و 15نفر آزمايش) مورد بررسي قرار گرفتند. ابزار پژوهش پرسش نامه¬ي خودكارآمدي والدگري دومكا و همكاران (1996) و پرسشنامه خودتنظيمي عاطفي مارس(MARS) بود. جهت اجراي پژوهش در مرحله¬ي پيش آزمون هر دوگروه پرسشنامه¬هاي پژوهش را تكميل نمودند. سپس آموزش فرزندپروري مبتني بر ذهنآگاهي در 8جلسه 60 دقيقه¬اي به گروه آزمايش داده شد و در اين مدت گروه كنترل هيچگونه آموزشي دريافت نكردند. در پايان جلسات آموزشي پرسشنامه¬ها مجددا توسط گروه آزمايش تكميل شده و داده¬هاي بدست آمده مورد بررسي قرار گرفت. تجزيه و تحليل داده¬ها با استفاده از مهمترين شاخص¬هاي آمار توصيفي و نرم افزار spss و آزمون كوواريانس انجام شد. نتايج نشان داد: آموزش فرزند پروري مبتني بر ذهن¬آگاهي بر خودكارآمدي والدگري مادران كودكان دبستاني تاثير دارد. آموزش فرزند پروري مبتني بر ذهن¬آگاهي بر خودتنظيمي عاطفي مادران كودكان دبستاني تاثير دارد.
تاريخ نمايه سازي :
1400/11/24
نام نمايه ساز :
سميرا سامعي
تاريخ ثبت مدرك :
1402/11/30
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي