شماره راهنما :
KA_TOE1586
عنوان :
تاثير بازاريابي شبكه هاي اجتماعي بر گردشگري خوراك يزد(كارآفريني گرايش گردشگري14)
عنوان به انگليسي :
The Impact Social Media Marketing on Yazd Food Tourism
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
استاد راهنما :
مريم صداقت
موضوع ها :
بازاريابي، شبكه هاي اجتماعي، گردشگري خوراك، يزد
چكيده :
امروزه بسياري از كشورها شروع به ترويج گردشگري مواد غذايي به منظور افزايش رقابت مقصد گردشگري خود كردهاند و مواد غذايي به طور فزاينده به عنوان بخش مهمي از بازار گردشگري فرهنگي به رسميت شناخته شده است. لذا، هدف از ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺮﺭﺳﻲ تأثير بازاريابي شبكهﻫﺎﻱ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ بر ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﻱ خوراك يزد ﺍﺳﺖ. پژوهش حاضر يك تحقيق كاربردي محسوب مي شود. در پژوهش حاضر جامعه آماري شامل كليه گردشگران داخلي و خارجي به شهر يزد مي¬باشد. نمونه آماري با استفاده جدول دمورگان 384 نفر در نظر گرفته شد كه با توجه به اينكه تحقيق در زمان بيماري كرونا انجام ميشد تنها تحقيق حاضر بر روي گردشگران داخلي انجام گرفت. اﻳﻦ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺑﻪ ﺷﻴﻮﻩ ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ ﻭ ﺑﺎ استفاده از ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ محقق ساخته ﺑﺮ ﺭﻭﻱ نمونه ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. يافتههاي تحقيق مويد اين است كه ﻧﻘﺶ شبكه هاي ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺧﺼﻮﺻﺎً ﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎﻳﻲ با ﻛﺎﺭﻛﺮﺩ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﻭ ﻛﻠﻴﭗﻫﺎﻱ ﻭﻳﺪﻳﻮﻳﻲ مانند اينستاگرام ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﻮﺩ. ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺎﺱ ﻋﻜﺲ ﻭ ويدئو ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻇﺮﻓﻴﺖﻫﺎﻱ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﻱ يزد ﺩﺭ ﻓﻀﺎﻱ ﻣﺠﺎﺯﻱ ﻳﻚ ﻓﺎﻛﺘﻮﺭ ﺿﺮﻭﺭﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﺴﺘﻘﻴﻤﻲ ﺑﺮ ﺭﻭﻱ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﻘﺼﺪ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﻱ ﺗﻮﺳﻂ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﺍﻥ ﺩﺍﺭﺩ. نتايج ﺗﺤﻘﻴﻖ نشان داد ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺷﺒﻜﻪﻫﺎﻱ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﻱ خوراك ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻣﻲﻳﺎﺑﺪ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﻣﻲﺗﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖ ﻫﻨﻮﺯ شبكهﻫﺎﻱ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻧﺘﻮﺍﻧﺴﺘﻪﺍﻧﺪ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﻱ خوراك ﭘﻴﺪﺍ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻧﺎﺷﻲ ﺍﺯ ﻭﻳﮋﮔﻲﻫﺎﻱ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﻲ ﻭ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ شبكهﻫﺎﻱ ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺎ شبكه ﻫﺎﻱ ﻗﺪﻳﻤﻲﺗﺮ است.
تاريخ نمايه سازي :
1400/11/25
نام نمايه ساز :
سميرا سامعي
تاريخ ثبت مدرك :
1402/11/24
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي