شماره ركورد :
1632
شماره راهنما :
KA_HSD1637
نويسنده :
حامد افسري
عنوان :
اثربخشي آموزش خود شفقت ورزي بر خودتنظيمي تحصيلي و خلاقيت دانش‌آموزان پسر پايه پنجم مدارس غيرانتفاعي ناحيه دو يزد
عنوان به انگليسي :
The effectiveness of self-compassion training on academic regulation and creativity of fifth grade male students of non-profit schools in the second district of Yazd
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
بهسازي منابع انساني
تاريخ دفاع :
1402/06/04
استاد راهنما :
كاظم علوي لنگرودي
موضوع ها :
خلاقيت دانش آموزان
چكيده :
هدف پژوهش اثربخشي آموزش خود شفقت ورزي بر خودتنظيمي تحصيلي و خلاقيت دانش‌آموزان پسر پايه پنجم مدارس غيرانتفاعي ناحيه دو يزد بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف يك پژوهش كاربردي و به لحاظ شيوه جمع‌آوري اطلاعات يك پژوهش نيمه آزمايشي با طرح پيش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه كنترل بود.جامعه آماري اين پژوهش شامل دانش‌آموزان پسر پايه پنجم ابتدايي مدارس غيرانتفاعي ناحيه 2 شهر يزد در سال تحصيلي 1401-1402 به تعداد 2290 نفر بود. براي نمونه‌گيري با روش نمونه‌گيري در دسترس، تعداد 30 نفر از دانش‌آموزان پايه پنجم ابتدايي انتخاب شده و با توجه به معيارهاي ورود و خروج در دو گروه معادل 15 نفره قرار گرفته و با گزينش تصادفي يكي از گروه‌ها به‌عنوان گروه آزمايش و ديگري به‌عنوان گروه كنترل انتخاب شدند و پرسشنامههاي خودتنظيمي تحصيلي بوفارد و همكاران (1995)، خلاقيت رندسيپ (1979) روي آنان اجرا شد كه در اين پژوهش ضريب آلفاي كرونباخ به ترتيب برابر با 83/0، 82/0 به دست آمده است. همچنين در اين پژوهش از پكيج آموزشي (بلوث، 2017؛ ترجمه برزگربفروئي، ابوئي و ابوئي، 1400) كمك گرفته شد و داده‌ها با استفاده از آزمون تحليل كوواريانس تجزيه‌وتحليل شدند. نتايج نشان داد كه آموزش خود شفقت ورزي بر خودتنظيمي تحصيلي و مؤلفه‌هاي راهبرد حافظه، هدف‌گزيني، خودارزيابي، كمك خواهي، مسئوليت‌پذيري، سازمان‌دهي تأثير معنادار داشته است. همچنين نتايج نشان داد كه آموزش خود شفقت ورزي بر خلاقيت تأثير معنادار داشته است.
تاريخ ثبت مدرك :
1402/09/22
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت