چكيده :
جهان معاصر با سرعتي شگفت انگيز در حال تحول است. سازمان ها، به عنوان يكي از بارزترين مشخصه هاي جوامع امروزي نيز به سرعت در حال تغيير و تحول هستند و در نظام كنوني ارتقاء عملكرد يكي از اهداف عمده هر سازمان زنده و فعال محسوب مي گردد. بنابراين واضح است كه بررسي متغير هاي اثرگذار بر آن تا چه اندازه مي تواند راهنماي مديران در بهبود سازمان باشد. در اين راستا در اين تحقيق بدنبال بررسي تاثير قابليت هاي كسب و كار بر عملكرد بازار (مطالعه موردي گروه صنعتي شكفته) هستيم. اين تحقيق از حيث نوع و ماهيت، تحقيقي توصيفي-تحليلي و از نظر هدف، از نوع تحقيقات كاربردي مي¬باشد و روش جمع¬آوري اطلاعات نيز ميداني و پيمايشي (با استفاده از پرسشنامه) و از نوع فرضيه آزمايي است. در اين تحقيق، مدل معرفي شده با استفاده از نمونه اي 127 تايي و با استفاده از روش حداقل مربعات جزئي (PLS) مورد آزمون قرار گرفته است. يافتهها بيانگر تاثير مثبت و معنادار قابليت هاي كسب و كار بر عملكرد بازار است. همچنين از ميان ابعاد نيز ابعاد ارتباط با مشتري، محصول متمايز، اثربخشي فعاليت هاي پيشبرد، تحقيقات بازاريابي، شبكه توزيع تاثير مثبت معناداري بر عملكرد بازار دارد.