شماره ركورد :
1688
شماره راهنما :
KA_PS1697
نويسنده :
عارفه السادات امامي ميبدي
عنوان :
اثربخشي بازي درماني بر ادراك شايستگي اجتماعي وكنترل عوامل استرس زا بر كودكان 8 تا 12 سال درشهرستان ميبد
عنوان به انگليسي :
The effectiveness of play therapy on the perception of social competence and control
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
روانشناسي
تاريخ دفاع :
1401/8/1
استاد راهنما :
دكتر الهه درياپور
موضوع ها :
روانشناسي عمومي
چكيده :
بازي جزء لاينفك زندگي كودكان مي‌باشد. لذا هدف اين پژوهش تعيين اثربخشي بازي درماني بر ادراك شايستگي اجتماعي وكنترل عوامل استرس زا بر كودكان 8 تا 12 سال درشهرستان ميبد مي‌باشد. روش پژوهش نيمه آزمايشي و از نوع پيش آزمون وپس آزمون با گروه كنترل مي‌باشد. تعداد 30 نمونه به روش نمونه گيري در دسترس انتخاب و به صورت تصادفي به دو گروه 15 نفره كنترل و آزمايش تقسيم شدند. پيش آزمون از هر دو گرفته شد و سپس مداخله فقط بر روي گروه آزمايش در 10 جلسه 2 ساعته انجام شد و گروه كنترل هيچ گونه مداخله‌اي دريافت نكردند. سپس توسط هر دوگروه همان پرسشنامه‌ها بصورت پس آزمون تكميل گرديد. ابزار جمع آوري داده‌ها از مقياس ادراك شايستگي كودكان هارتر (1982) و پرسشنامه كنترل عوامل استرس زا هولمز و راهه (1967) بود. جهت تحليل نمرات از نرم افزار SPSS و تحليل كواريانس استفاده گرديد. با توجه به اينكه مقدار F در هر دو فرضيه كمتر از 0.05 بود، بنابراين بازي درماني بر هر دو متغير مؤثر است. پس نتيجه مي گيريم بازي درماني بر ادراك شايستگي اجتماعي وكنترل عوامل استرس زاي كودكان 8 تا 12 سال درشهرستان ميبد موثر مي باشد. از نتايج اين تحقيق مي‌توان در مراكز مشاوره و روانشناسي استفاده كرد. كلمات كليدي: بازي درماني، ادراك شايستگي اجتماعي، عوامل استرس زا
تاريخ ثبت مدرك :
1402/12/14
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت