شماره ركورد :
1727
شماره راهنما :
KA_AC1734
نويسنده :
مرجان انتظاري
عنوان :
اثربخشي آموزش انگيزشي مبتني بر تغيير ذهنيت دوئيك بر جهت گيري هدف و مهارت هاي ارتباطي دانش آموزان دختر شهر يزد.
عنوان به انگليسي :
The effectiveness of motivational training based on Dweck mindset change on goal orientation and communication skills of female students in Yazd city.
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
حسابداري
تاريخ دفاع :
1401/9/20
استاد راهنما :
دكتر سميه كهدوئي
موضوع ها :
حسابداري
چكيده :
باورهاي ذهني كه دانش آموزان راجع به خود دارند، مي تواند در جهت گيري هدف و همچنين مهارت هاي ارتباطي آن ها تأثيرگذار باشد. لذا پژوهش حاضر، با هدف اثربخشي آموزش انگيزشي مبتني بر تغيير ذهنيت دوئيك بر جهت گيري هدف و مهارت هاي ارتباطي دانش آموزان دختر شهر يزد انجام شد. اين پژوهش از نوع نيمه آزمايشي است. نمونه آماري شامل 30 نفر از دانش آموزان دختر متوسطه دوم ناحيه يك يزد در سال تحصيلي 1401-1400 بودند، كه به روش دردسترس انتخاب و به دو گروه 15 نفري كنترل و آزمايش تقسيم شدند. ابزار مورداستفاده در اين پژوهش پرسشنامه جهت گيري هدف ميدگلي و همكاران (1998) و مهارت هاي ارتباطي بارتون (1990) و مداخله آموزش مبتني بر تغيير ذهنيت دوئيك طي 8 ﺟﻠﺴﻪ 45 ﺩﻗﻴﻘﻪ اي ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ شده است. براي تجزيه و تحليل داده‌ها از آزمون تحليل كوواريانس استفاده گرديده است كه نتايج نشان داد دانش آموزاني كه تحت آموزش انگيزشي مبتني بر تغيير ذهنيت دوئيك قرار گرفته اند، نسبت به گروهي كه آموزش نديده اند، داراي مهارت ارتباطي و جهت گيري هدف بالاتري هستند و 41 درصد تغييرات حاصل در مهارت هاي ارتباطي و
تاريخ ثبت مدرك :
1402/12/17
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت