چكيده :
هدف از انجام اين پژوهش بررسي تأثير گزارشگري مالي اينترنتي بر شهرت و عملكرد بازار شركتهاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است، به طوري كه اين پژوهش از نظر هدف كاربردي است و جهت آزمون فرضيههاي آن از روش همبستگي بين متغيرها و معادلات رگرسيون چندمتغيره از طريق روش پنل ديتا استفاده شده است. جامعة آماري پژوهش كلية شركتهاي توليدي پذيرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران در دورة سه ساله از ابتداي سال 1398 لغايت انتهاي سال 1400 ميباشد و نمونة مورد بررسي پژوهش، شامل 111 شركت ميباشد كه از طريق روش حذفي سيستماتيك انتخاب شده است. نتايج پژوهش حاكي از آن است كه گزارشگري مالي اينترنتي بر شهرت شركتها تأثير معنادار دارد و همچنين در اين پژوهش گزارشگري مالي اينترنتي بر عملكرد بازار شركتها اعم از ارزش افزوده بازار، نسبت P/E، QT، هزينة سرمايه و نرخ بازده سهام تأثير معنادار دارد.