چكيده :
با افزايش قيمت در بسترهاي سنتي تبليغات و تغيير در رفتار مشتريان قواعد بازاريابي تغيير كرده است و شركت ها مجبور به حركت به سمت جديدترين گرايش هاي بازاريابي از جمله بازاريابي محتوايي هستند. هدف از انجام اين پژوهش مطالعه بازاريابي محتوايي و تاثير آن بر تمايل خريد مشتري، اعتماد، كاهشريسك و ارزش دركشده در مشتريان شركتهاي نرمافزار بهعنوان خدمات ميباشد. پژوهش حاضر از حيث هدف كاربردي و روش تحقيق، توصيفي-پيمايشي ميباشد. جامعه آماري پژوهش حاضر برخي از مشتريان اين شركتها در ايران ميباشند. براي تعيين حجم نمونه براساس فرمول كوكران 384 نفر تعيين گرديد. جهت گردآوري اطلاعات مورد نياز از پرسشنامه محقق ساخته با طيف ليكرت استفاده شد. روش نمونهگيري به صورت (تصادفي) در دسترس و روايي پرسشنامه به روش روايي محتوا و صوري تاييد شد و پايايي آن توسط آزمون آلفايكرونباخ 906/0 به دست آمد كه حاكي از پايايي مناسب ابزار پژوهش ميباشد. جهت تجزيهوتحليل دادههاي حاصل از پرسشنامه از آمار توصيفي و آمار استنباطي استفاده و توسط نرم افزار اسپياساس19 و اسمارتپيالاس پيادهسازي شد كه در بخش آمار استنباطي آزمون فرضيهها از روش معادلاتساختاري و همچنين جهت بررسي نرماليتي متغيرها از آزمون كولموگروف اسميرنوف استفاده شده است. نتايج پژوهش حاكي از تاثير مثبت بازاريابيمحتوايي، اعتماد و ارزش دركشده بر تمايل خريد مشتري در اين شركتها مي باشد. نتايج پژوهش نشان ميدهد بكارگيري بازاريابي محتوايي در شركتهاي نرمافزار بهعنوان خدمات باعث افزايش فروش، سودآوري و اعتماد مشتريان در اين شركتها خواهد شد.