شماره ركورد :
1762
شماره راهنما :
KA-BMEB1769
نويسنده :
سيد علي سادات زاده
عنوان :
مديريت تجربه مشتري و تداوم استفاده مشتريان از خدمات بيمه سامان
عنوان به انگليسي :
Customer experience management and customer continuity of Saman insurance services
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
تاريخ دفاع :
1400/12/20
استاد راهنما :
احمد حاجي مرادي
موضوع ها :
مديريت بازرگاني
چكيده :
پژوهش حاضر به بررسي رابطه بين وفاداري مشتريان با مديريت تجربه مشتريان (CEM) در صنعت بيمه مي پردازد پژوهش از نوع پيمايشي و كاربردي مي باشد. جامعه آماري كليه مراجعان بيمه سامان در شهر يزد مي باشد كه از اين تعداد 418 نفر به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند. ابزار جمع آوري اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بود كه شامل 3 قسمت مديريت يعني بخش وظيفه‌اي، مكانيكي و انساني و يك بخش مربوط به وفاداري مشتريان بود كه براي روايي آن از روش خبرگان استفاده شد. همچنين پايايي ابزار پژوهش از طريق روش آماري الفباي كرونباخ مورد آزمون قرار گرفت كه مقدار آن برابر 0.727 به دست آمد كه نشانه پايايي مطلوب پرسشنامه دارد براي تجزيه و تحليل اطلاعات از نرم افزار spss و از روشهاي آماري همبستگي پيرسون و آزمون فريدمن استفاده شد. در اين پژوهش بخش هاي مديريت تجربه مشتري شامل بخش وظيفه ايي، مكانيكي و انساني مورد ارزيابي قرار گرفت و ارتباط آنها با وفاداري مشتريان بررسي شد و مهمترين قسمت هاي مديريت تجربه مشتري از نظر مشتريان بررسي شد كه نتايج نشان داد هبستگي مثبت بين بخش‌هاي مديريت و وفاداري مشتريان در صنعت بيمه وجود داشت و همچنين در رتبه بندي متغيرهاي CEM از نظر مشتريان مشخص شد كه بخش انساني بيشترين تأثير را روي مشتريان و بخش هاي وظيفه اي و مكانيكي در رده هاي بعدي قرار دارند.
تاريخ ثبت مدرك :
1402/12/20
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت