شماره ركورد :
1765
شماره راهنما :
KA-BMEB1772
نويسنده :
زهرا طاهري
عنوان :
شناسايي ابعاد كيفيت خدمات پلت فرم دس تو دس (DSTODS) از ديدگاه مشتريان
عنوان به انگليسي :
Identifying the service quality dimensions of the DSTODS platform from the customers' point of view
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
تاريخ دفاع :
1401/08/03
استاد راهنما :
سلاله شهوازيان
استاد مشاور :
ابوالفضل شرافت
موضوع ها :
مديريت بازرگاني
چكيده :
در دنياي رقابتي امروز، ارايه خدمات با كيفيت مطلوب يكي از چالشهاي مهم سازمان‌ها و صنايع مي‌باشد؛ كه مشتريان در كانون اصلي توجه صنابع و خدمات قرار دارند و وفاداري آنان عامل اصلي كسب مزيت رقابتي آن‌ها است. با ايجاد اطلس هوشمند صنايع وخدمات در پلتفرم دس تو دس تلاش مي‌شود گامي ارزشمند در شبكه سازي هوشمند بين تمام مشتريان ايجاد شود. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسي شناسايي ابعاد كيفيت و خدمات پلتفرم دس تو دس از ديدگاه مشتريان و يكي از متغيرهاي كليدي آن يعني كيفيت خدمات بوده. تحقيق حاضر، با هدف ارزيابي كيفيت خدمات پلت فرم دس تو دس انجام شده است كه پس از مرور ادبيات موضوع و شناسايي 20 شاخص و عامل كه ويژگيهاي دقيق شاخصهاي عملكردي ارزيابي كيفيت خدمات را داشته باشند، به مطالعه ميداني وارد شده است. جامعه آماري مورد بررسي، شامل 700 نفراز مشتريان پلت فرم دس تو دس ميباشد. پس از طراحي پرسشنامه براساس 20 عامل و تأييد روايي آن توسط خبرگان، تعداد 171 پرسشنامه جمعآوري شد. پس از اطمينان از پايايي پرسشنامه به وسيلۀ آزمون آلفاي كرونباخ و همچنين اطمينان از مناسبت داده‌ها براي انجام تحليل عاملي به وسيلۀ شاخص كياماو و آزمون بارتلت، به تحليل عاملي اكتشافي داده‌هاي به دست آمده پرداخته و 20 عامل مورد مطالعه در قالب 6 عامل دستهبندي شده و براساس بار عامليشان اولويتبندي شدند. نتايج حاصل از تحليل عاملي با روش چرخش واريماكس منجر به استخراج شش عامل قوي با عامل تمايز (4 شاخص) پاسخگويي (4 شاخص) قابليت تعامل (5 شاخص) اعتماد و تضمين (2 شاخص) ظاهر (2 شاخص) و عوامل ملموس (3 شاخص) شد كه اين 6 عامل 81 درصد واريانس كل را در بر ميگيرد.
تاريخ ثبت مدرك :
1402/12/20
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت