شماره ركورد :
1771
شماره راهنما :
KA-BMEB1778
نويسنده :
محمدعلي ملاحسيني
عنوان :
تعيين و اولويت‌بندي پيشايندهاي تجارت الكترونيك پايدار با رويكرد فازي شهودي (صنعت مواد غذايي شهرستان كرمان)
عنوان به انگليسي :
Determining and prioritizing of sustainable e-commerce with intuitive fuzzy approach(the Kerman county food industry)
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
تاريخ دفاع :
141/06/20
استاد راهنما :
احمد حاجي مرادي
استاد مشاور :
ابوالفضل شرافت
موضوع ها :
مديريت بازرگاني
چكيده :
جامعه امروز بيش از هر زمان خواستار اين است كه سازمان‌ها فراي منافع شخصي و سودآوري، بر پيامدهاي اجتماعي فعاليت‌هاي اقتصادي خود متمركزشده و در داخل يك چارچوب عاقلانه زيست‌محيطي، اقتصادي و اجتماعي حركت كند. علاوه بر اين، سازمان‌ها از طريق به رسميت شناختن و پرداختن به مسائل اجتماعي و زيست‌محيطي ازنظر حفظ بازده اقتصادي و موقعيت رقابتي اولويت‌هايي را در جامعه و بين ذينفعان پيدا مي‌كنند. صنعت مواد غذايي سهم بالايي از كل صنايع كارخانه‌اي كشور را دارا است. مطالعات نشان مي‌دهد كه شركت‌هايي كه به‌طور انحصاري برنامه و تصميماتي براي تجارت الكترونيك اختصاص داده‌اند، مي‌توانند در بازارهاي خود تعيين‌كننده و انحصاري باشند. در اين راستا، هدف پژوهش حاضر بررسي پيشايندهاي تجارت الكترونيك در صنايع مواد غذايي شهرستان كرمان و اولويت‌بندي پيشايندهاي تحقيق با استفاده از رويكرد فازي شهودي است. در ابتدا عوامل موثر بر پيشايندهاي تجارت الكترونيك پايدار از ادبيات تحقيق استخراج و سپس با محصاحبه با خبرگان دسته بندي و نهايي سازي شد. در ادامه، با استفاده از تكنيك‌هاي AHP و DEMATEL در محيط فازي شهودي پيشايندها اولويت بندي و رابطه علي ومعلولي بين انها تعيين گريد. نتايج نشان ميدهد كه عوامل قانوني-اداري (C3)، مشوق اقتصادي (C1) داراي d-r مثبت هستند و علت محسوب مي‌شوند و زمينه را براي پياده‌سازي ساير عوامل فراهم مي‌آورند.
تاريخ ثبت مدرك :
1402/12/20
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت