شماره ركورد :
1772
شماره راهنما :
KA_BMEB1779
نويسنده :
مجتبي ايزدي بيداني
عنوان :
نقش ميانجي گرايش كارآفرينانه در رابطه بازاريابي داخلي و ايجاد و توسعه تكنولوژي الكترونيكي در سطح سازمان (مورد مطالعه: شركت گاز يزد)
عنوان به انگليسي :
The mediating role of entrepreneurial orientation in the relationship between internal marketing and
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
تاريخ دفاع :
1401/12/4
استاد راهنما :
دكتر جعفر رحماني
موضوع ها :
مديريت بازرگاني
چكيده :
بيشتر محققان كارآفريني معتقدند كه سازمان‌ها با انتخاب يك گرايش كارآفرينانه قوي به‌صورت كارآمدتري به اهداف خود دست مي‌يابند. به‌عبارت‌ديگر، گرايش كارآفرينانه شامل نيات و فعاليت‌هاي عاملان كليدي در كمك به تحقق اهداف و استفاده درست از فرصت‌هاي به‌وجود آمده است. اين پژوهش به بررسي نقش ميانجي گرايش كارآفرينانه در رابطه بازاريابي داخلي و ايجاد و توسعه تكنولوژي الكترونيكي در سطح سازمان (مورد مطالعه: شركت گاز استان يزد)، پرداخت. اين پژوهش از لحاظ هدف، كاربردي و از نظر ماهيت، توصيفي است. جامعه آماري پژوهش شامل تمامي كارمندان شركت گاز استان يزد مي‌باشد. براي تعيين نمونه آماري پژوهش، با توجه به روش معادلات ساختاري و قاعده هومن، براي هر گويه از پرسشنامه، نمونه‌اي بين 5 تا 15 نفر بايد انتخاب شود. از آنجايي‌كه پرسشنامه پژوهش، شامل 53 گويه مي‌باشد، با توجه به تعداد كارمندان شركت گاز يزد (530 نفر)، تعداد 265 كارمند شركت گاز به روش نمونه در دسترس، به‌عنوان نمونه آماري انتخاب شدند. ابزار اصلي گرد آوري اطلاعات در اين تحقيق پرسشنامه مي‌باشد. براي سنجش متغير بازاريابي داخلي از پرسشنامه يو و همكاران (2019)، توسعه تكنولوژي سازماني از پرسشنامه آمادگي توسعه الكترونيكي و ارتباطي سازمان
تاريخ ثبت مدرك :
1402/12/21
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت