چكيده :
امروزه وبسايتها بهعنوان رابطي بين سازمانها و ذينفعان نقش بهسزايي در موفقيت يا عدم موفقيت يك سازمان دارند. شناسايي عوامل موفقيت وبسايتها كمك شاياني به ارتقاي رضايت ذينفعان ميكند. بر اين اساس، در اين پژوهش تلاش در اين راستا انجام شده است و با توجه به روش تحليل محتوا عوامل شناسايي و مورد بررسي قرار گرفت. جامعه تحقيق، در قسمت اول منابع مكتوبي بود كه به ارزيابي وب سايتها... پرداخته اند و در مرحله بعد خبرگان شركت برق منطقهاي يزد بود كه مصاحبه با آنها انجام گرفت. نمونهگيري از خبرگان به شيوه نمونهگيري هدفمند انجام شد. روش تحقيق حاضر، تحليل محتوا بود. در اين پژوهش، مقالات علمي، تحليل محتوا شده و سپس، اسناد بالادستي شامل 3 سند محور توسعه دولت الكترونيك ارزيابي شهيد رجايي (1399-1400)، سازمان فناوري اطلاعات ايران (دوره هشتم)، ارزيابي مديران ارشد (1399-1400) براي ارزيابي وب سايت شركتهاي برق منطقهاي مورد استفاده قرار گرفتند. در اين تحقيق پايگاه دادها براي مقالات خارجي بين سالهاي 2022 تا 2015 و براي مقالات داخلي بين سالهاي 1395 تا 1400 بررسي شد و تعداد 40 مقاله خارجي و 41 مقاله داخلي بر اساس واژههاي كليدي عوامل موفقيت وبسايت، ارزيابي، آسيبشناسي وبسايت استفاده شد و در نهايت 81 مقاله يافت و مورد استفاده قرار گرفت. در ادامه براي ارزيابي مقالات، آنها بررسي و ترجمه شدند، مؤلفههاي آنها شناسايي سپس دستهبندي شدند و در نهايت كدگذاري و در نهايت با روش تجزيهوتحليل محتوا متن عوامل موفقيت وبسايت بررسي شدند. در نهايت بر اساس نتايج تحقيق كدها بر اساس چهار گروه اصلي با عناوين مولفه اصلي خدمات (شامل