شماره ركورد :
1780
شماره راهنما :
KA_BMEB1786
نويسنده :
معين دوراني يزدي
عنوان :
تبيين نقش آميخته بازاريابي سبز در ايجاد شهرت شركت با توجه به عوامل موثر بر رضايت مشتري (مورد مطالعه: صنايع بسته بندي مواد غذايي استان يزد)
عنوان به انگليسي :
Explaining the mixed role of green marketing in building the company's reputation according to the factors affecting customer satisfaction (case study: food packaging industries of Yazd province)
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
تاريخ دفاع :
1401/6/30
استاد راهنما :
نگار جليليان
استاد مشاور :
مسعود حكاكي
موضوع ها :
مديريت بازرگاني
چكيده :
در دهههاي اخير، مسائل زيست محيطي به طور فزايندهاي براي مشتريان اهميت يافته است و مصرف كنندگان محصولاتي را مي خواهند كه مناسب و سازگار با محيط زيست باشند. اين بر استراتژي بازاريابي شركت براي حفظ محيط زيست با استفاده از آميخته بازاريابي سبز تأثير مي-گذارد. سازمانها نيز معيارهاي خاصي را براي نشان دادن تعهد خود به جامعه رعايت ميكنند، كه ميتواند ساير جنبههاي سازماني نظير رضايت مشتريان و شهرت شركتي را تحت تاثير قرار بدهد. بر همين اساس، پژوهش حاضر با هدف تبيين نقش آميخته بازاريابي سبز در ايجاد شهرت شركت با توجه به عوامل تاثيرگذار بر رضايت مشتري، انجام گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف كاربردي و از نوع پژوهش‌هاي توصيفي پيمايشي ميباشد. جامعه آماري پژوهش شامل كليه شركتهاي مشتري محصولات بستهبندي مواد غذايي، ميباشد كه با استفاده از فرمول كوكران، تعداد 384 نفر از آنها به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند، و درنهايت 210 داده با استفاده از پرسشنامه الكرونيك جمعآوري شد. تجزيه و تحليل داده‌ها و آزمون فرضيات با استفاده از نرم افزار SPSS26 و روش مدلسازي معادلات ساختاري توسط نرم‌افزار PLS3 انجام شد. نتايج حاصل نشان داد كه متغير آميخته بازاريابي سبز بر تصوير برند، ارزش مصرفكننده و رضايت مشتري تاثير مثبت و معناداري دارد. همچنين يافتهها حاكي از تاثير معنادار و مثبت تصوير برند و ارزش مصرفكننده بر رضايت مشتري ميباشد.
تاريخ ثبت مدرك :
1402/12/21
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي
لينک به اين مدرک :

بازگشت