شماره راهنما :
552KA_BMEB
نويسنده :
اميرمحمد قديريان هدشي
عنوان :
تحليل ساختاري هويت سبز و وفاداري مصرفكننده در صنعت كاشي و سراميك استان يزد با كاربرد مدلسازي معادلات ساختاري
عنوان به انگليسي :
Structural analysis of green identity and consumer loyalty in tile and ceramic industry of Yazd province using structural equation modeling
مقطع تحصيلي :
كارشناسي ارشد
رشته تحصيلي :
تجارت الكترونيك
استاد راهنما :
علي صفاري دربرزي
موضوع ها :
مديريت بازرگاني
چكيده :
امروز مسائل زيستمحيطي به يكي از نگرانيها و دغدغههاي جوامع مختلف تبديل شده است. اهميت به محيط زيست، كاهش انتشار كربن و كاهش گرمايش جهاني مورد توجه بسياري از محققين، صنايع و شركتهاي مختلف قرار گرفته است. شركتها و سازمانهاي مختلف بر اين باورند كه هر تلاشي كه در جهت بهبود محيط زيست انجام دهند، وجهه شركتي آنها را بهبود بخشيده و به موجب آن وفاداري مشتريان را نيز افزايش خواهد داد. هدف از انجام اين پژوهش تحليل ساختاري هويت سبز و وفاداري مصرفكننده در صنعت كاشي و سراميك استان يزد با كاربرد مدلسازي معادلات ساختاري است. اين پژوهش از نظر هدف كاربردي و از نظر ماهيت و روش توصيفي-همبستگي بوده است. به منظور گردآوري دادهها در اين پژوهش از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماري اين پژوهش كاركنان صنعت كاشي و سراميك يزد است. روش نمونهگيري مورد استفاده در اين پژوهش، روش نمونهگيري در دسترس بوده است. به منظور تعيين حجم نمونه و با توجه به رويكرد مدلسازي معادلات ساختاري به كار رفته در اين پژوهش، براي محاسبه حجم نمونه معمولا از رابطه q15< n < q5 استفاده ميشود كه در فرمول فوق q تعداد سوالات پرسشنامه و n اندازه نمونه است. با توجه به تعداد 16 سوال طراحي شده براي پرسشنامه حداقل حجم نمونه مورد نياز برابر با 80 است. به منظور اطمينان از گردآوري دادهها، حجم نمونه 100 نفر از كاكنان صنعت كاشي و سراميك يزد انتخاب شده كه از اين تعداد 86 پرسشنامه بازگشت داده شد. نتايج حاصل از اين پژوهش نشان داد كه هويت سازماني سبز بر نوآوري سبز، به اشتراكگذاري دانش سبز و وفاداري مشتريان تأثير مثبت و معناداري دار
تاريخ ثبت مدرك :
1402/12/21
وارد كننده اطلاعات :
سميرا سامعي